Mörka fläckar på magen

Majsi

Trådstartare
Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot rumpan. De står inte upp något, ingen tecken på inflammation och är inte kala, det växer päls som vanligt där. De är mörkgråbruna och är inte smuts…
Den största fläcken är ca 1-2 cm. Hon verkar helt oberörd och kliar sig inte något extra på området.

Någon som kan ha en idé om vad det kan vara? Blir ju orolig!
 

Bifogade filer

  • IMG_6884.jpeg
    IMG_6884.jpeg
    99,6 KB · Visningar: 61
Jag tror bara det är pigmentering. Bifogar en bild på min äldsta springer när han var valp. Där kan du se att han också har bruna fläckar i skinnet. Ofta ser man ju inte huden på dem :)
IMG_0079.jpeg
 
Min spanieltik är 10 månader gammal och idag såg jag att flera mörka släta fläckar dykt upp på hennes mage, runt könsorganet och upp mot rumpan. De står inte upp något, ingen tecken på inflammation och är inte kala, det växer päls som vanligt där. De är mörkgråbruna och är inte smuts…
Den största fläcken är ca 1-2 cm. Hon verkar helt oberörd och kliar sig inte något extra på området.

Någon som kan ha en idé om vad det kan vara? Blir ju orolig!
Min hund är jättefläckig också, det har alla mina hundar varit..
 
Min hund är jättefläckig också, det har alla mina hundar varit..
Låter som många har samma så känner mig mkt lugnare nu, tack för att du tog dig tid att svara😊

Min mammas hund blir mer fläckig på sommaren, lite som att vissa med fräknar får mer tack vare solen :)
Ah ja men kanske därför det har uppstått fläckar nu -verkar ju vara någon pigmentering som ni skriver. Tack för svar!🌼
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 387
Senast: linnsan
·
Katthälsa Jag har en långhårig liten fröken som när hon hittades hade levt förvildad i ett par år. Hon var extremt mager och svag och räddningen...
Svar
3
· Visningar
4 941
Senast: hagel
·
Hundhälsa Aug 2011 fick vi hem William från Irland. Han var friskt och hade fin päls men trampdynorna var hemskt torra och fnasiga med en del...
Svar
2
· Visningar
6 683
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Har letat runt på buke men hittar inget liknande. Upptäckte idag att min häst har en stor (ca 3x12cm) kal fläck under magen, den är...
Svar
9
· Visningar
2 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp