Vilka pannband?

Ise

Trådstartare
Hej!

Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?!

Flera märken verkar ha knäppe med kardborre, funkar det eller är det stor risk att de lossnar?

Tack på förhand
//Ise
 
Är det någon som vet något ställe som säljer käkrem att fästa i pannbandet med mässingspänne?
 
Hej!

Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?!

Flera märken verkar ha knäppe med kardborre, funkar det eller är det stor risk att de lossnar?

Tack på förhand
//Ise
Jag har med kardborre från Kyro och på min häst släppte kardborren på ena sidan vid tränsning. Inget under ridning
 
  • Gilla
Reactions: Ise
Ett alternativ är ju att du köper en käkrem för träns som har spännena på nacken, den kan du trä genom ett vanligt pannband, vet inte om det finns med mässingsspännen men du kan ju vrida remmen så att spännet hamnar under huvudet och då syns det ju inte.
 
  • Gilla
Reactions: Ise

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
1 035
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 390
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp