Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ett plötsligt behov av att buda hem denna, så att jag överdrivet dramatiskt kan ligga i den här och läsa gamla böcker. (Blir väl mer till att sitta, men ändå. :p)
szjAsLN.jpg
 
Tänkte dela med mig av en ganska episk felsägning från gårdagen. Lustigt vad MS-tröttheten kan bjuda på, egentligen. Skulle säga "kex och ost"men blev osäker på om man brukar säga kex eller ost först, och vet med mig att jag ofta rör ihop saker. Så det blev "koks och ägg".

En annan gammal höjdare är när jag sa "Koko" Danielsson istället för Kikki Danielsson, eftersom att jag i samma veva kom att tänka på "Papaya coconut". Undrar vems fel det är @tornblomma ?? :D
 
Det där kommer jag INTE att göra om igen..... :wtf: :cautious: Körde 6 mil till en fullproppad loppis. Jag var på vippen att vända redan på parkeringen - och det borde jag ha gjort - när jag såg alla bilarna. Men jag gick in. Det var insläpp, men det är det i princip alltid där. Ingen aning om de höll någon som helst koll på hur många som gick in respektive ut dock, för det var alldeles för mycket folk inne. Var nog där i ca 5 minuter, såg inget kul alls för det enda jag hade i huvudet var att undvika folk. Nu känner jag mig dum för att jag åkte iväg och bidrog till det allmänna kaoset, men i min enfald trodde jag att det skulle vara bättre kontroll och mer uppstyrt. Som sagt, ALDRIG mer......:crazy: Jag kan inte heller hjälpa att jag förvånas över hur obrydda andra människor ser ut. Som om allt är som vanligt. Är det MIG det är fel på? Överreagerar jag???
 
Apropå grönsaksland. Drömde att jag (med familjen och ett par gamla vänner) stannade till i ett hus som vi fick hyra för att sova över i, men en vän råkade krossa glas i närheten av en garderob. Så vi började sopa i garderoben också för att få med alla små glasbitar. Dock så var det rätt fullt med barr och sånt på golvet i garderoben och jag fick syn på lite ogräs (såg lite ut som rödbetsblad) som växte i ena kanten. Så jag började riva upp dem, det var så lite ändå. Men när jag fått upp dem så hade plastgolvet lossnat lite och jag skymtade något orange.
Sa att de andra aldrig kunde tro vad jag hittade - morötter! Och jodå det hade vuxit ett helt gäng med morötter under plastgolvet där, rejäla såna! Tänkte att ägaren måste ha spillt morotsfrön ur någon ficka där. Grävde bara fram mer och mer innan jag vaknade :cautious:
 
Håller på smälta bort i värmen ... :meh:
Sitter på jobbet och ventilationen fungerar inte så bra, dålig luft och inga fönster går att öppna. Inte blev det bättre av att jag smet ut i värmen och åkte för att köpa flugmedel och salva till pållarna. Fan att man ska jobba när jag hade gjort större nytta hemma!
 
Verkar ha fått ögoninflammation :grin: Har igår och idag varit röd i båda ögonen, värre i det ena. Det känns väldigt obehagligt och stundtals kommer det massor av tårvätska. Att gå ut i solsken när det blåste lite var rent plågsamt. Läste på vårdguidens sida att det brukar börja så, sedan bli värre men gå över av sig självt. Funderar på om jag ska köpa någon ögontvätt av något slag och funderar också på om jag bör jobba eller inte om det blir värre...
 
Verkar ha fått ögoninflammation :grin: Har igår och idag varit röd i båda ögonen, värre i det ena. Det känns väldigt obehagligt och stundtals kommer det massor av tårvätska. Att gå ut i solsken när det blåste lite var rent plågsamt. Läste på vårdguidens sida att det brukar börja så, sedan bli värre men gå över av sig självt. Funderar på om jag ska köpa någon ögontvätt av något slag och funderar också på om jag bör jobba eller inte om det blir värre...
Blir det värre ska du nog inte jobba
 
Blir det värre ska du nog inte jobba
Jag har aldrig haft ögoninflammation, så jag vet inte hur det smittar? Försökte läsa lite på nätet men det fanns förvånansvärt lite information. Stod mest att det brukar gå över av sig själv och ATT det kan smitta, men inte hur. På någon sida lät det som att det var lugnt så länge man tvättar händer och inte petar sig i ögonen typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Tilly_85
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 601
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 544
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstval 2024
  • OS Hoppning 2024

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp