Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av jordgubbssmoothie, kanelknäcke och svenskt kaffe till midsommarfrukost och ska snart dra igång arbetsdagen. Det blir i mångt och mycket en vanlig dag för mig eftersom midsommar inte firas här, men jag tänkte gå ut och plocka blommor samt köpa jordgubbar på lunchrasten och ikväll ska maken och jag äta lite midsommarmat till tonerna av svensk sommarmusik 😊
 
Äter frukost på baksidan. Har pratat med mina föräldrar i telefon och önskat glad midsommar. Sen var barnen här med sin pappa och hämtade sina kransar. Blev en liten ändring i planerna såtillvida att jag blev ditbjuden på fika i eftermiddag. Ska snart dra igång dagen, börjar med att slå lite gräs på ängen och plantera ut lite grönsaker i landet.
 
Sitter mest och väntar på att tiden ska gå så jag kan överstöka midsommar :p
Jag är inte så sugen på midsommar, blev rejält trött av de dåliga nyheterna från jobbet i går och sov inget i natt som resultat av dem heller... så jag kommer verkligen inte vara en pigg midsommarfirare.

Men också... en person ska inte få förstöra mitt liv, så jag kommer ha kul på ren trots :angel:
 
Paus för lunch och en cola zero. Har enorma mängder flygfän som sällskap på fältet och det är knepigt med gräs som lagt sig åt olika håll, fjolårsgräs som inte slogs i fjol och en del blommor jag vill spara tills de går i frö. Men det känns som en bra midsommarsyssla 😊
IMG_20240621_123628_828.jpg
 
Jag skickade ett sms till en av våra chefer med en förfrågan och liten gliring när jag undrade om det blivit någon miss i kommunikationen eller om vi som jobbar inte ska få någon uppgift och som motprestation få lite midsommarmat, som tidigare år. :angel:

Hon ringde nyss en kollega och gav grönt ljus, så nu ska vi ha en intern minikonferens om ett självvalt ämne och en annan kollega gick för att handla mat åt oss. 😁
 
Jag skickade ett sms till en av våra chefer med en förfrågan och liten gliring när jag undrade om det blivit någon miss i kommunikationen eller om vi som jobbar inte ska få någon uppgift och som motprestation få lite midsommarmat, som tidigare år. :angel:

Hon ringde nyss en kollega och gav grönt ljus, så nu ska vi ha en intern minikonferens om ett självvalt ämne och en annan kollega gick för att handla mat åt oss. 😁

Interna mini-konferenser ar nagot vi borde ha mer av! haha
 
Uppe före tuppen och var i stallet på morgonen före jobbet och tog lite bilder, sprayade och tog på salva på pållarna (så skönt! Svullnaden såg bättre ut och nu en skorpa 😊) 🥰 och plockade lite blommor 😍.
Sen som sagt jobb och omgett mig med härliga buketter med blåklint och vete och massa andra underbart fina buketter och buntar 😍😊. Jisses så mycket folk i "sista minuten". Fick ju nästan kriga för en parkeringsficka i fm för att kunna börja jobba 🙃.

Gått fint med den stukade foten men gissa om jag är öm I fötter och ben 😅. Blåser halv jäkla storm (hallå juni vafalls....morr!).
Javisst blåste det som 17 igår! 🤯 Hämtade syrran från tåget och hjälp, halv storm som du säger.
Men idag är det riktigt midsommarväder, skinande sol och blå himmel med bara några små vita moln. Alldeles vindstilla.
Nästan så att man börjar klaga att det är för varmt istället... 🫣:rofl: Men jag sitter i skuggan under ett träd och njuter 🥰
 
Besökte pappas grav nyss och fick se gravstenen med mina egna ögon för första gången. Blev nöjd över bilden på den, jag skissade lite på den då jag ville ha en runsten under träden (han var professor i arkeologi). Stenen var för liten för några runor på den men till formen är den iallafall lik 🥰
20240621_144107.jpg

Tog även med blommor som mamma hade plockat åt honom :heart
 
Javisst blåste det som 17 igår! 🤯 Hämtade syrran från tåget och hjälp, halv storm som du säger.
Men idag är det riktigt midsommarväder, skinande sol och blå himmel med bara några små vita moln. Alldeles vindstilla.
Nästan så att man börjar klaga att det är för varmt istället... 🫣:rofl: Men jag sitter i skuggan under ett träd och njuter 🥰

Ja helt galet! Här fläktar det rätt lagom idag ☺️ låter härligt 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 598
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 578
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp