Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort knäckig bananpaj, kolasnittar med cornflakes och vit choklad samt en banan- och mjölkchokladkladdkaka. Nu ska jag i reklampauserna dammsuga och däremellan se på fotboll.

1000020517.jpg
 
Blir spritt språngande galen. Plötsligt dog mitt tangentbord mellan två bokstäver. Bytte batterier. bytte usb port och den är helt död. Åkte till webhallen och fick en ny. Fungerar fortfarande inte. Avinstallerar drivern. Ingen skillnad. Får köpa en begagnad på FB.

Nu skriver jag på världens sämsta reservskrivboord
 
Sitter och lyssnar lite halvengagerat på ett webbinarium och konstaterar att personen som pratar tycks ha en dusch i sitt arbetsrum. Antingen det, eller en märkligt planerad lägenhet som tar det här med öppen planlösning till en helt ny nivå 🤯😂 Det här med att blurra sin bakgrund på Teams är inte en helt dum uppfinning...
 

Bifogade filer

  • Screenshot 2024-06-20 at 17.38.57.png
    Screenshot 2024-06-20 at 17.38.57.png
    229,6 KB · Visningar: 152
Oj, det är visst någon på min enhet som ska sluta/har slutat. En annons ute på jobb. Undrar vem. Jag har hört rykten om att någon ville ha ett annat jobb, men jag vet inte vem. Hoppas det inte är någon av mina närmsta kollegor!
 
Uppe före tuppen och var i stallet på morgonen före jobbet och tog lite bilder, sprayade och tog på salva på pållarna (så skönt! Svullnaden såg bättre ut och nu en skorpa 😊) 🥰 och plockade lite blommor 😍.
Sen som sagt jobb och omgett mig med härliga buketter med blåklint och vete och massa andra underbart fina buketter och buntar 😍😊. Jisses så mycket folk i "sista minuten". Fick ju nästan kriga för en parkeringsficka i fm för att kunna börja jobba 🙃.

Gått fint med den stukade foten men gissa om jag är öm I fötter och ben 😅. Blåser halv jäkla storm (hallå juni vafalls....morr!).
 
Imorse ringde hemtjänsten på och ville först inte tro mig när jag sade att de ska till lägenheten bredvid 😅
För ett par år sedan när vi bodde i förra huset höll vi på att göra oss i ordning för att gå ut och jaga och helt plötsligt öppnar hemtjänsten dörren, lika mycket chock från båda sidorna, hemtjänsten att möta en peppad hund och människor med vapenfodral och vi en helt okänd människa kl 7 en lördagsmorgon. 😅 Men vi kunde lotsa dem rätt. ;)
 
Hemma igen. Pust. Köpte (i panik) ett trådat tangentbord på Marketplace. Tog sin lilla tid att åka dit och tillbaka igen. Tangentbordet var splitter ny och jag fick den för 50 kr och fungerar utmärkt Nu har jag tid på mig att försöka lista ut problemet med det trådlösa och om/när jag löser det så har jag ett bra reservtangentbord. Sådant är extremt viktigt när man är jag.
 
Är otroligt stressad. Skulle gjort massor av saker och var så tacksam över den extra dagen. Nu har det gått åt till tangentbordet och att handla - det fanns inte på affären jag åkte till först utan jag fick åka till en annan.

Måste städa, bädda, fixa naglarna och packa. Får alltid göra en lista för att komma ihåg min medicinlista. Har inte ätit ett dugg på hela dagen och fixade upp bs med hjälp av sorbet. Eftersom min mage är som den är så vet jag inte vad/om jag vågar äta något. Kanske lite hårt bröd?
 
Jag har precis varit upp och tittat till småfasanerna och bestämt mig för att lämna dem ute inatt. Det är varmt och de har lagt sig (det är mörkt här nu), men jag är så himla nervös! :arghh: Jag såg bara tre och de sov på en av brädorna uppe vid hönsnätet. Tänk om alla är döda imorgon?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
Svar
17
· Visningar
1 064
Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
Svar
18
· Visningar
488
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 433
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
927
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp