Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit tårta hos exet och barnen, sen lite lek på lekplatsen innan jag cyklade hem igen. Nu hänger jag (bokstavligen) i trädgårdens bästa plats, min hängstol under eken med utsikt över landskapet
PXL_20240621_155348676.jpg
 
Midsommarafton har börjat finfint med att dagen till ära dricka morgonkaffet ur en ny (för mig) underbara mullemugg för första gången 😍. Stallet och en härlig sväng i skogen förbi sjön I skritt och en snabb galopp på min härliga häst som var pigg på att komma ut 😍🥰.
Lunchmacka, kaffe och nya glassen Magnum Europhoria Pink Lemonade svalkade gott nere vid Brådtom sluss; härliga sommaroas 😍.
 
Har fikat hos grannen och nu fortsätter jag lägg vinylklickgolvet i övre hallen är nästan färdig , men det är nu trasslet kommer med skorstensmur,kattvindsutbyggnad o så ett språng in bakom muren ,just den biten kommer få dom fula orden att osa här, har öppnat fönstret ifall det är något golv eller verktyg som vill flyga :nailbiting: :angel:🤭
 
Bättre midsommarväder kunde man väl inte önska :) . Sol, blå himmel och ca 22 grader. I natt ska det visst börja regna och sedan får vi se om det blir 6 mm regn (smhi) eller 27 (klart.se)... :nailbiting: Men sedan ska det visst bli fint igen :) !
Smhi säger 20.3 här, klart 23…. Vi får väl se.. men så länge det inte är 80 så är jag nöjd
 
Vi skulle möta upp ett gäng på plats med massa folk tidigare idag. Sambo såg inte de vi skulle hitta. Jag såg på långt avstånd ryggen på en tjej som ridit för mig:
”Där är hon. Jag känner igen hållningen.”
Yrkesskadad.. 😅
Jättemysigt ställe och kul folk! ❤️
Nu hemma och ska däcka i soffan och äta massa mer gott. 😍
Glad midsommar till er alla! 🌸☀️
 
Jag kände mig så trött och sliten idag när jag sminkade mig och kände att jag ville göra ngt för att rädda upp lite. Så jag satte på några lösa lösfransar längst ut på ögonen. Inget stort eller direkt märkbart. Men de måste luktat konstigt av limmet. För båda hundarna har luktat på båda ögon. 😅
 
Jag har sovit och slappat och rastat hund i dag. Pysslat lite här hemma, men inte som tidigare. Skippade midsommarmiddagen och gick direkt på desserten istället, jordgubbar med grädde. Jag kan äta middag i morgon istället och äta jordgubbar i dag tänkte jag. Det är nu de är färskast! Och goda! Min mage är inte helt nöjd, såg rabatt på grädde och tog den och glömde att man ju äter rätt mycket grädde så borde ha varit laktosfri variant. Min mage är helt ärligt väldigt missnöjd över mitt val, men jag skiter väl i den! Den ska vara glad att jag i dag kom på att jag ändå hade glömt köpa gräddfil och det går inte äta midsommar mat utan gräddfil till sillen, så lite tacksamhet vore väl på sin plats att den visar?! :D Jag får inte min beställda mat från ICA förrän måndag så jag lägger in gräddfil i beställningen där, får ju sill då också. Antar dill och gräslök håller sig till dess... Eftersom jag tänkt tälta då så är det nog inte så smart att äta jordgubbar med grädde den dagen, så ändå bra val att dela upp de två så här :D

Äsch, jag bara fjantar, jag orkade bara inte ordna någon mat och när jag insåg jag inte hade gräddfil gick jag och la mig istället och surade :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 598
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 578
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp