Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde göra sådan minneskapsel nu där jag spelar in "Jag heter EZMK och jag tycker projekt x är en dålig idé". Kan stå med dagens tidning för äkthet 😂

Sedan kan de inte tvinga mig att ta uppdraget, utan jag kan prioritera annat från andra verksamheter tills de samlat ihop lite mer förnuft. 🤓

Jag hamnade i en lite liknande situation (jag misstänkte att mina uppdragsgivare inte tagit hänsyn till alla parametrar när de planerade ett borrhål). Jag skickade ett mail där jag frågade om de tänkt på xx och yy. Det mailet ignorerades.

När sedan borrningarna inte gav det resultat de var ute efter så fick alla tuppjuck och började ifrågasätta om jag satt ut hålet rätt och om borrarna skött sitt jobb. Jag hänvisade till mitt mail zz datum (hålet betedde sig precis som jag trodde det skulle göra och det var enligt hur de normalt gör, dvs inget konstigt alls). Jag fick inget svar på mitt mail men det blev väldigt tyst... :angel:
 
Nämnde för kollegan att jag skulle ha med fiskpanetter i dag. Han blev upprörd när jag sa att jag skulle ha felix remouladsås. Kom i morse med hemmagjord remouladsås och sa åt mig att jag inte fick äta felix :rofl:
Herrejösses vilken god remouladsås :eek: Sitter och skrapar burken just nu :angel:
Hemmagjort är alltid bäst. Häromdagen fick jag frågan vilken vaniljsås som serverades? Jag tittade lite gråtandes om det var receptet som hon ville ha. Nä bara veta vilken sort det var. Ja hemmagjord var svaret. Enkelt och smidigt och mycket godare.
 
Nu kan jag utvärdera baket med manitoba cream.
Slutsats - inte nån omvälvande skillnad. Jäste bra och degen var lie klibbigare än jag är van vid. Smaken skiljer inte.
Lika bra jäsning får jag med bra temperatur i köket och exakt mätning av degvätskans temp. Mao inte värt extrakostnaden.

Kanske annat för surdegsfantasterna?

Jag kan tänka mig att det ger lite mer utdelning sas när en bakar surdeg :)
 
Ja den här dagen började ju på typ sämsta tänkbara sätt, hoppas det stannar där och inte fortsätter med mer nu (som det ibland gör). I år är det redan hela 20 år sedan som vi miste en katt, hund och ponny inom loppet av 2 månader; tufft!! 💔❤). Tacksam över att hankatten verkar ha fått en smäll mot skallen så antagligen dött fort; en tröst i det hela ❤. Honkatten hade försökt uppmärksamma vår granne om att något hänt hennes vän❤. Tacksam också för att det har gått nästan 10 år sedan vi miste en katt senast (min honkatt jag hade då som togs bort 2013; 13 år av förmodad cancer, var sjuk och blev många veterinärresor ❤ och en hankatt 2014 som vi tog över på lite äldre dagar men tyvärr blev påkörd 💔❤) och 6 år sedan vi miste djur sist (gamla hästarna ❤).
När mamma körde förbi i morse kände/tänkte hon plötsligt att hon skulle ta det lugnt som alltid så inte någon katt blir påkörd och tittade just efter hankatten...Då hade det redan skett, men med den varningen om hennes föraning var jag ännu mera beredd på att det skulle vara han jag fick se...! På tal om det så tyckte jag förnimma hans ljusa röst, hoppas han hälsar på oss ofta ❤.
 
Det är så mycket korkat strul på jobbet nu att jag helt ärligt just satte mig ner och kollade en film i skolans stora lokal för just filmvisning. Kan inte med allt som hänt i dag.
Ringde min chef och informerade om alla korkade grejer och sa även ärligt till honom "så, jag pallar inte just nu. Jag tänker kolla på film resten av dagen."
Fick faktiskt till svar "Gör det, släpp allt för nu så får vi ta nya tag på måndag"

:confused: Undrar om min chef har käkat några piller, om han är rädd för mig, eller om han bara försöker skaffa sig brownie points :cautious::D
 
Jag hamnade i en lite liknande situation (jag misstänkte att mina uppdragsgivare inte tagit hänsyn till alla parametrar när de planerade ett borrhål). Jag skickade ett mail där jag frågade om de tänkt på xx och yy. Det mailet ignorerades.

När sedan borrningarna inte gav det resultat de var ute efter så fick alla tuppjuck och började ifrågasätta om jag satt ut hålet rätt och om borrarna skött sitt jobb. Jag hänvisade till mitt mail zz datum (hålet betedde sig precis som jag trodde det skulle göra och det var enligt hur de normalt gör, dvs inget konstigt alls). Jag fick inget svar på mitt mail men det blev väldigt tyst... :angel:
th-2591554398.jpg


Lite så? 😅👍
 
Jo jag sa det
Men den här försäkringen var ju sååååå bra för deras jurister skötte ju allt med anmälningar och rättegångar och jag behövde ju bara ringa dom om det hände så skulle aaaaallt ordna sig för bara 129:- i månaden :crazy: :meh:
Hur kan det gå ihop sig med tanke på juristers timlöner :confused:
Nänänä glöm det

Jotack, jag hade också blivit uppringd av de där (eller andra företag med samma tjänst)...
Samma med tandvårdsförsäkringar (som jag inte behöver iom frisktandvårdsavtal hos Folktandvården..) - säljaren försökte slå i mig att den minsann täcker precis allt! Allt! Inga problem! Även hål som finns när en tecknar försäkringen, bara en väntar tills karenstiden gått ut! Eller huuuur...kollade hemsidan samtidigt och det var maxbelopp på ett par-några tusenlappar (per år) på i princip allting. Så visst, den täcker väl de flesta behandlingarna, men har en otur så slår en i taket snabbt.
Och allihopa verkar tro att en är lite dum i huvudet. "Så hur tjänar ni pengar?" "Nej nej nej, det är vi inte ute efter, vi finns för att hjälpa!". Eh, jovisst, men löner och sånt där lär ju betalas.. kanske..om inte så är det inget företag som jag vill stötta ändå :meh::cautious::angel::devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
81
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp