Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gråter ihop med sambon och känner oss förtvivlade...Fick till mig på jobbet i morse att det kunde vara vår hankatt som ligger hemma påkörd vid vägen...Kunde åka hem och ja det var vår hane 💔. Inte den första katten som mist livet på denna väg...Jag vet också riskerna med utekatter men här går det alldeles för ofta alldeles för fort; är nog väldigt dags för att ringa ut polisen...Alternativt hastighetskameror hade varit väldigt bra.. Har denne i natt hållt hastigheten och detta ändå inträffat; ja en tragisk olycka. Är det någon som kört över de 70/km bara för att, då är den jävla människan likställt med ett as till mördare i mina ögon!! Sen var det ju nästa beslut..Köra iväg och kremera eller begrava hemma ?! Men vi kände båda två att vi ville ha honom begravd här hemma ❤.
Beklagar verkligen. :( :heart
 
Kvällens konsert var den bästa hittills av de 3 jag har gått på i Parksnäckan, än så länge
 

Bifogade filer

  • 20220610_195519.jpg
    20220610_195519.jpg
    289,3 KB · Visningar: 38
Puh! Lång dag. Först var jag på ena kompisens utspring på en skola. Tyvärr missade jag det utspringet då de skulle springa ut mellan 11.00-11.30. Min kompis klass skulle springa ut sist, så jag kom ca 11.10. Men då hade alla klasser redan sprungit ut. Visade sig att de börjat 15 min tidigare… så jag missade alltihop :cautious: :down:

Sedan skyndade jag mig till en annan skola, på andra sidan stan, för en annan kompis utspring. Det utspringet missade jag inte, dock var det sååå mycket folk och ALLA hade sina plakat uppe hela tiden så jag såg nästan ingenting (24 avgångsklasser, så det blir många anhöriga).

Efter det gick jag ner på stan för att titta lite på flaken. Sedan hem till kompis ett på hennes studentmottagning och sen vidare till kompis två på hans studentmottagning.

Nu har jag landat hemma och jag är TRÖTT. Men kul dag i alla fall! :)
 
Sitter på sängen efter en hektisk men bra dag. Jobbade lite, blev uppringd av företaget som i onsdags ville ha telefonintervju. De skulle återkomma i början av nästa vecka men ringde nu för att boka in fysiskt möte på måndag. Det känns som om de är väldigt ivriga vilket säkert kan vara bra. Hoppas att det verkar vara en bra arbetsplats också osv när jag kommer dit. Hade hoppats på samtal från första stället som intervjuat mig, men det kom inte så de ringer väl i början av nästa vecka istället (säkert när jag sitter i andra intervjun :p ).

Har sedan varit på litet studentfirande och ätit för mycket tårta. Fick också förvånansvärt nog massor av fina kommentarer kring det halsband jag valde att ha. Jättekul!

Nu kan jag ha råkat lägga bud på två palettblad på tradera... Får se om det blir något med det. Hoppas på att vinna eftersom de är fina, hoppas på att inte vinna eftersom det blir dyrt :rofl:
 
Ikväll har vi tänt ett ljus för vår älskade katt; bara 5 år fick han bli och fyra av dem förgyllde han våra liv och även fast vi såklart hade önskat många fler så är vi givetvis tacksamma för de år vi fick tillsammans ❤. Han var lite reserverad och lite känslig av sig så jag kallade honom ibland för "katt med ångest" 😄 och innan de fick vara ute om nätterna hade han för vana att klå upp honkatten vid typ 3 om nätterna för att väcka mig och bli utsläppt; senast för några dagar sen försökte han väcka mig genom att lägga sig på mig men jag föste milt av honom och då klådde han upp honan- hans bästa drag 😆. Han älskade att ligga framför brasan och jag älskade att "dra" I hans huvud och pussa på honom som han antagligen blev smått förnärmad av 😅. När han lekte använde han ofta klorna men sa man aj! slutade han. Vår stora stiliga svarta katt med ofta högt burna stolta svans kommer vara så saknad 😭❤. Igårkväll låg han stolt och tittade uppmärksamt på vad jag och grannen gjorde ute i trädgården ❤. Flera gånger har jag varit "säker" på att han varit "platt" när han inte kommit fram direkt...Så imorse när han inte kom in var jag inte orolig då jag visste han kunde dröja....❤. Älskade katt; hoppas och tror att du hade ett bra liv med oss som dina ägare (slavar 😉).

Sorgen är kärlekens pris och sorgen och kärleken vandrar ju tillsammans som det heter ❤. Skönt att komma till stallet och krama pållans hals; hon förstod säkert att matte var ledsen ❤. Hon behövde ju motion; kändes lite som om hon hade träningsvärk från gårdagens skritt på inte minst asfalt när hon fick travjogga en liten stund och galoppera ett par varv på ridbanan men när vi passade på att skritta ut en kort sväng med en stallkompis tycktes hon glömma det; särskilt vid galoppen utmed skogskanten, härliga häst 😍. Red förbi en stackars hjort som låg och tryckte i ett dike; tur vi tog den svängen så vi kunde ordna hjälp med att förkorta lidandet ❤. Innan ridningen kom finaste älsklingen förbi stallet och lämnade en huvudvärkstablett som jag behövde efter den här dagen...På vägen hem tog vi med pizza; vi behöver ju äta men orkar inte bry oss om att laga något. Kissan satt med och fick lite hon med ❤; ja våra katter har alltid varit "bortskämda" men de ska ha det lika bra som vi 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
86
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp