Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var trött nyss när jag var och borstade tänderna. Lagt mig i sängen och nu...ja inte sover jag än i alla fall.
Har dessutom ont i foten efter ett bråk med miniponnyn som resulterade i att hon råkade trampa mig på foten. Är jag stilla går det bra, men bara att röra mig så täcket hamnar emot är inte skönt. Lär vara snyggt blå imorgon. Tur hon har små hovar.
 
Maken och jag har just kommit hem efter en fantastisk middag pa en av vara pubar. Den har gangen var det McMenamins "brewpub" som bjod (well ... bjod och bjod det var inte helt billigt) pa Fresh truffle fries (alltsa pommes med farsk tryffel) med svart vitlok aioli till forratt. SA HIMLA GOTT. Det ar helt otroligt vilken skillnad det gor nar de anvander farska ra varor.
Till huvudratt hade jag fettuccine med Shrimp Scampi. Ocksa fantastiskt gott ... men forratten var "to die for".
Just nu star min Tater Tot bredvid mig och tuggar ... jag misstanker att det ar en bit porslin fran tallriken Maken tappade tidigare i dag. Det spelar ingen roll hur noga vi ar ... den "brune" hittar alltid en bit glas eller porslin att tugga i sig och svalja nar vi tappat nagot. :crazy: Han tuggar dock lika dant pa sma, sma, grus bitar som faller av skor ... sa :confused: what do I know?
 
Dividerar med mig själv om vilka knappar jag ska ha, eller ens om jag ska ha några knappar, på sidofickorna på systersonens byxor. Bakfickorna fick jeansknappar, men behövs det verkligen knappar på sidorna med? Jag tänker att de ska vara enkla att öppna utan frustrerande knappar som ska knäppas upp. Någon med barn som kan intyga eller dementera min fördom om barn vs knapp? Min egen erfarenhet är att de är frustrerande :angel: Pojken är 5 år, så inte jätteliten.
 
Vet inte vad jag ska sy nu. Nånting mer till systersonen tror jag, han fyller snart år. Men vad? Har inget roligt tyg till t-shirt. Inte tålamod till skjorta. Hmm. Får fundera.
 
Vaken sen ett tag
Ont i fötterna
Dricker kaffe och funderar på hur jag ska spendera mina sista 50 kr 😂
Vad kommer jag att behöva de närmaste 14 dagarna liksom.
 
Frukost intagen funderar på om jag ska åka och fixa stallet eller börja rätta prov. Lutar åt stallet, är inte helt säker på att pålle fått ut sitt hö i hagen, medryttaren åkte därifrån innan intag i går. Risken är bara att jag blir kvar alldeles för länge och att sambon sen vaknat och vill hitta på nått.
 
Hade tänkt åka till stallet före jobbet men får kasta om det då jag visst var väldans trött och jag vaknade dessutom till inatt; jättekelen kissa med innan jag somnade om ❤️. Så tomt utan hanen när vi gjorde frukosten; honan ville som vanligt ha ost och hanen hade antagligen, som ofta, suttit lite frågande med en tass utsträckt uppe i luften ❤️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
86
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp