Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pappas tjej hade träffat en av mina kompisar (en av dem som tog studenten igår) och sagt "men jag undrar vad ni ska ha för mat på studenten? För godisklubba är ju extremt kräsen så jag tänker om du kanske ska prata med henne i förväg". Sen ringde kompisen mig och berättade att pappas tjej sagt detta, berättade vad de skulle ha för mat och frågade om jag åt det (vilket ju var jättesnällt av henne :heart).

Men alltså, VEM går och säger till någon som ska ha studentmottagning att "godisklubba är extremt kräsen så du kanske ska prata med henne i förväg om vad det blir för mat"?! Bara NEJ!

Jag svarade att det inte är några problem oavsett vad de tänker bjuda på, jag äter det jag kan äta och låter bli resten. Sa att det inte är något som de behöver tänka på utan att det är MITT problem, inte deras. Men om de ändå vill vara säkra på att ha något som jag äter så blir en vanlig smörgås med smör perfekt (vilket de också hade :love: :heart).

Men jag kan inte sluta störa mig på att pappas tjej går och säger sånt här till mina kompisar när de bjuder in till kalas?! Dessutom blir jag faktiskt sårad när någon kallar mig kräsen när det inte ens är det det handlar om. Jag har selektiv ätstörning och är selektiv i maten. Inte kräsen. Det är faktiskt en ganska stor skillnad.

Dessutom, hur kommer hon ens på idén att (indirekt) be dem att anpassa maten efter mig när de bjuder in till kalas?! Nej, bara NEJ. Jag blir inte ledsen/besviken om de har en hel buffé där jag endast äter lite pasta ur en pastasallad eller en brödbit med smör. Däremot blir jag ledsen om folk anpassar maten efter vad jag äter bara för att jag råkar vara konstig och selektiv.

Nu har jag klagat färdigt :p
 
Usch borde sjukanmält mig istället. Vi är redan underbemannade. Men jag känner mig bara gråtig och lite vimmelkantig och dessutom glasögonen som gör mig ännu mer "snurrig/ovant/sämre styrka då linserna inte kommit i tid; inte bättre av att de försämrat den jäkla postgången. Inte alls säker på att jag klarar av att göra ett bra jobb/orka hålla mig uppe ordentligt. Vätskebalansen och allt är säkert satt ur spel inte minst....

Din vätskebalans behöver du nog inte oroa dig för uppepå allt annat. Friska kroppar sköter den balansen alldeles på egen hand med bravur. Beklagar förlusten med kissen!
 
Precis vad jag försökte få fram också. Men det "gilla" visst inte.
Jag har också haft problem med aktivism, jag har jobbat med försöksdjur. Hur många dödshot tror ni att jag fick då? Men jag kan ändå skilja på person och person.
Ja det är riktigt kniviga frågor. Ju äldre jag blir desto svårare tycker jag det är att inta definitiva positioner. Världen är otroligt komplex. Lättare var det när man var ung och hade tvärsäkra svar på allt! Ser tillbaka och tycker mina stackars föräldrar hade väldigt mycket tålamod i många hänseenden 😂
 
Jag köpte två liter och de var verkligen fina allihopa. Det är ju skillnad om en hittar en massa fula under.

Jag känner hur jag blir förbannad bara av att tänka på det.
Vi hade en försäljare här förra året som verkade ha gjort det till en affärsidé, att ha fula, dåliga, omogna gubbar i botten och några jättefina ovanpå.
Han var inte långvarig kan jag ju säga.
 
Jag känner hur jag blir förbannad bara av att tänka på det.
Vi hade en försäljare här förra året som verkade ha gjort det till en affärsidé, att ha fula, dåliga, omogna gubbar i botten och några jättefina ovanpå.
Han var inte långvarig kan jag ju säga.

Göra så är ju så himla korkat för ryktet sprider sig ju snabbt. Här är de jätteschyssta, visar det sig att det är något fel på dem är det bara att gå tillbaka med dem (en behöver givetvis kvittot då).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
89
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp