Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte två liter och de var verkligen fina allihopa. Det är ju skillnad om en hittar en massa fula under.
Förra helgen när mamma och jag var iväg och handlade stod det två tanter i mataffären och sorterade jordgubbarna så att de bara fick de gubbar i sina lådor som de ville ha..... De ville ju självklart inte ha omogna/ruttna bär... :cautious: Känns på alla sätt och vis oförskämt, men tanken på okända "tant-fingrar" på alla bären är nästan det värsta.... :wtf:
 
Förra helgen när mamma och jag var iväg och handlade stod det två tanter i mataffären och sorterade jordgubbarna så att de bara fick de gubbar i sina lådor som de ville ha..... De ville ju självklart inte ha omogna/ruttna bär... :cautious: Känns på alla sätt och vis oförskämt, men tanken på okända "tant-fingrar" på alla bären är nästan det värsta.... :wtf:
Hur tror du jordgubbar plockas?
 
Alltså nån har retat sig på att jag ska jobba några timmar extra här och där i sommar
Så de har ringt kronofogden och talat om detta.
Tack för den liksom
Det handlade om kanske 3-4000 efter skatt under sommaren.
Men nu vill de ha dessa pengar.
Ska nog gå och dö eller nåt för leva verkar jag inte få göra
 
Alltså nån har retat sig på att jag ska jobba några timmar extra här och där i sommar
Så de har ringt kronofogden och talat om detta.
Tack för den liksom
Det handlade om kanske 3-4000 efter skatt under sommaren.
Men nu vill de ha dessa pengar.
Ska nog gå och dö eller nåt för leva verkar jag inte få göra
Det är ju inte ens klart, har inget kontrakt, det ska dock skrivas, inget svartjobb alls så jag blir så trött.
 
Men vad löjligt, kanske inte ens blir något jobb alls ju
Kommer fogden dra mer nu då?
Ja om det kommer in därifrån så.
De är ju ganska strikta.
De drog ju 400 kr en månad när jag gick på a kassa och sen var dagarna slut.
Man tyckte ju det kunde ha varit för en månad men icke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
96
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp