Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nån har retat sig på att jag ska jobba några timmar extra här och där i sommar
Så de har ringt kronofogden och talat om detta.
Tack för den liksom
Det handlade om kanske 3-4000 efter skatt under sommaren.
Men nu vill de ha dessa pengar.
Ska nog gå och dö eller nåt för leva verkar jag inte få göra
Får du inte skuldsanering?
 
Radion rapporterar stora höjningar av matpriserna. Det är den enda post jag hittills kunnat hålla nere.
Blev sugen på grillad kyckling i veckan.Men de kostade närmare 70 spänn så det blev inget. Alternativet är att grilla själv när det finns kyckling till extrapris.

Jag försöker vara positiv och tänka att det generellt kommer innebära mindre matsvinn även om det är tufft för många när matpriserna skenar iväg. Själv tänker jag optimistiskt att jag slutat (nästan) köpa glass, chips, smågodis, choklad, läsk pga att de gått upp i pris. Och att tänka efter mer och sluta köpa grönsaker som jag sedan behöver slänga när de blir dåliga.
 
Efter att ha fixat stallet och klarat av dagens rättningsbeting åkte vi till Norrtälje och åt sen lunch och sen ett par mil till för årets guckuskosafari. De är verkligen otroliga. Synd bara att de trivs i samma miljö som myggen, det var verkligen kopiösa mängder mygg.
Guckusko.jpg
 
Senast ändrad:
Färdig!! Innanför staketet, nu har jag bara lite kvar utanför på gården resten skiter jag i,det får bonden köra över.
Och ja det är en plätt kvar i nedre vä hörnet men klipparen vill inte,för långt, för tjockt och för ovårdat från förra året.
20220611_192046.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
96
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp