Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart helt slö när jag kom hem 🤪 Men i morse tog jag barnet när mamman behövde sova och barnet med för den delen. Vi gick en promenad med vagnen och efter tio minuter blev det knäpptyst 😂 Moster kolla in i vagnen och där snarka hon gott! Så fick 2 och halv timme lästid helt för mig själv. Sen dess är jag väldigt seg känner jag eller så är det 60 mil i bil som satt sig. Ska nog snart gå och duscha och sova istället i min egen säng.
 
Har klippt ett stycke gräs och börjat läsa i en bok som jag vann. "Jaquette Gyldenstolpe: Romantik och tragik i skuggan av tronen", heter den. Lovande än så länge. Jag är ju lite svag för historia berättad ur ett kvinnoperspektiv... :) Nu sitter jag här och surfar med "Så mycket bättre - Guldkorn" i bakgrunden. Hur trevligt som helst :) !
 
Jag har lekt Gnist, den lilla mekanikern igen idag 🤓

20220611_110501.jpg


När jag ändå var under där, konstaterade jag att ett nytt avgassystem behövs och det får dottern, den riktiga fordonsmekanikern byta när det anlänt 😅
 
Alltså nån har retat sig på att jag ska jobba några timmar extra här och där i sommar
Så de har ringt kronofogden och talat om detta.
Tack för den liksom
Det handlade om kanske 3-4000 efter skatt under sommaren.
Men nu vill de ha dessa pengar.
Ska nog gå och dö eller nåt för leva verkar jag inte få göra
vet du vem det är? Du kanske inte ska säga sånt till folk när det finns sådana shit-holes... så trist!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
96
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avlivning älskade katt
  • Valp 2024
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp