Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömt rotiga drömmar. Vaknade med ångest. Försökt skakat av mig det.
Äter smörgås och dricker första koppen kaffe. Snart nummer två.
Tittar på Nyhetsmorgon.
Blir en lugn dag.
I morgon börjar sista veckan jobb innan semestern.
 
Fick tag på ett erbjudande om 14 dagar gratis på myheritage så jag passade på i nyfikenhet för att se vad jag skulle kunna hitta.
Jag visste att det fanns en lite sorglig bakgrund någonstans i pappas släkt, och hittade min farmorsmor som föddes 1860. Kunde skriva ihop en liten biografi för översyn:

På bara 10 år förlorade hon 4 i familjen, 3 barn (som inte var så unga heller!) och hennes make. Hennes 9 år yngre make var lantbrukare så hon fick ta över allt efter hans död. (Stackars tvillingen som blev kvar :cry:)
Jag har hört lite historier om min farmor, hon var lite brysk av sig om man kan säga så, och med tanke på hennes mamma så förstår jag varför - och min farmor var 13 år när hennes pappa dog.
Man får absolut en större förståelse för människor när man släktforskar! Om du är intresserad av historia kan jag rekommendera den nya boken "Sveriges historia för släktforskare" som ger lite mer kött på benen kring hur levnadsvillkoren var vid olika perioder i Sverige.
 
Ont överallt.
Men ska ta en promenad.
Dricka kaffe klart först.
Sen tvätta kl 12.
Denn helg ska jag inte renbädda, det gjorde jag förra helgen
Men nästa helg ska jag tvätta kuddar och täcken med
 
Sommarkänslan vinner över stormen.
Höll på att blåsa bort på väg till päronen men blommorna ger ändå en härlig känsla.

6FAEAC85-B243-4C3C-8079-45A7E3818549.jpeg
 
Happ. Hade haft chansen att tjäna rejält i dag med öppning till stängning men det är för mycket nu. Mor min ringde inatt om att hon fick åka in efter falltrauma då de behövde utreda OM ev hjärnblödning el nackfraktur. Har varit jobbigt att försöka jobba men en kollega tyckte jag behövde gå hem...De andra höll med. Precis när jag bytt om och skulle åka hem fick jag veta att det tack och lov bara var en mjukdelsskada men mina kollegor tyckte ändå inte jag skulle stanna utan åka hem istället ❤. Så långhelg blev korthelg men jag hade helst sluppit alla händelser om vi säger så.
 
Tror Åskar kan var på väg på besök... himlen är rätt svart.
Hittills ingen åska alls här nere ännu i sommar - tack och lov :up: !

Har precis lagt ett bud på en bokhylla på auctionet.... Funderar på hur högt jag kommer att vilja gå.... "Eländet" ska ju hämtas i Helsingborg också om jag vinner budgivningen. Cirka 13 mil enkel resa blir ju en del bensinpengar.... 🤔
 
Blåst och regn.
Inget jag hade förutsett. Inte SMHI heller. Himla onödigt.

Ni blir jag tvungen att hålla mig inomhus och städa, samt skriva dagordning till kvällens möte.
Mitt hem ser ut som ett bombnedslag. Mest är det dammigt och fullt med hundhår. Orkar jag städa? Näe. Dessutom har jag fattat beslutet att mina fönster får hoppa över fönstertvätt den här sommaren. Jag orkar inte.
Den lilla ork jag har använder jag till roligare saker. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
100
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp