Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är mammas present komplett. Skönt att ha det avklarat. Pappa har lagat lunch och nu sitter jag i fåtöljen och väntar på trav.
31323CB1-5F92-4CEF-8111-64ADEF641C10.jpeg
 
VARNING - BLOD

Varit på dialys idag.dialysen går till så att två långa nålar sticks in i blodkärlen på olika ställen i underarmen. Den nedre nålen gick bra. Men den övre ville inte funka och min (favorit-)sköterska såg att det började bildas en präktig bulle vid stickstället. Hon hade med andra ord stuckit hål i kärlet,

Hon drog ur nålen och försökte sticka på ett annat ställe och inte heller det funkade. Så till slut hämtade hon en plastnål (typ en så man tar blodprov med) Då funkade det. Men allt blev trekvart försenat.
Nu har jag en hårt lindad underarm och massa tejp och kompresser under den.
Kommer bli präktigt svartblå på armen. :(
 
Jag gör som flera andra i tråden klipper gräs, ca 4000kvm och sen 3000 till utanför staketet,men större delen av den tänker jag be bonden putsa.
Vädret hjälper inte till, regn ,sol,regn mera sol,det växer som fan rent ut sagt.
Nu vill jag ha 2018 sommar så problemet försvinner.

På tal om inget annat, @tanten kommer du ihåg att du frågade om mina plommonkärnor bildar träd? Dom gula gjorde ju det, nu har jag även ett 2 år gammalt blått (glömde ta bild så kommer senare)
 
Nu vill jag ha 2018 sommar så problemet försvinner.

På tal om inget annat, @tanten kommer du ihåg att du frågade om mina plommonkärnor bildar träd? Dom gula gjorde ju det, nu har jag även ett 2 år gammalt blått (glömde ta bild så kommer senare)
Benägen att hålla med. Jag har gott om bevattningsvatten i bäcken och en sugslang dår. Så kom torka, kom :D

Kul med plommonen. Jag har två rödplommon av olika sort som jag hoppas kommer att "fröså" sig. Czar blommar så tidigt att pollinerarna inte vaknat. Viftade med dammvippa precis som förra åren men det verkar inte gett resultat. Inga kart i år.
 
Värmer upp en fryst fralla i ugnen. Tar ut den efter sju minuter, flyttar över till en skärbräda och inser när jag delar den att den är fortfarande fryst i mitten. Får ett infall och sprutar lite vatten på halvorna när jag stoppar flyttar tillbaka dem till ugnen igen. Har i bakhuvudet att jag ibland använder den blomsprutan till att spreja såpvatten på angripna växter men är lite för hungrig för att ta den tanken på allvar.

När jag öppnar ugnsluckan ytterligare fem minuter senare så väller en distinkt doft över mig. Det luktar inte bröd. Svär över min egen lathet och sniffar på vattnet i blomsprutan. Ingen såpa. Smakar på vattnet. Något unket men inte såpa. Sneglar på plåten, skärbrädan och bröden igen …

Skärbrädan har fått en mörkare finish.
 
Värmer upp en fryst fralla i ugnen. Tar ut den efter sju minuter, flyttar över till en skärbräda och inser när jag delar den att den är fortfarande fryst i mitten. Får ett infall och sprutar lite vatten på halvorna när jag stoppar flyttar tillbaka dem till ugnen igen. Har i bakhuvudet att jag ibland använder den blomsprutan till att spreja såpvatten på angripna växter men är lite för hungrig för att ta den tanken på allvar.

När jag öppnar ugnsluckan ytterligare fem minuter senare så väller en distinkt doft över mig. Det luktar inte bröd. Svär över min egen lathet och sniffar på vattnet i blomsprutan. Ingen såpa. Smakar på vattnet. Något unket men inte såpa. Sneglar på plåten, skärbrädan och bröden igen …

Skärbrädan har fått en mörkare finish.

Fralla a la plankstek!
 
Åkte iväg för att kolla in en dansföreställning, på väg in i rummet inser jag att man ska sitta på scenen. Så jag åker oråd och går ut igen. Kollade igen på eventet och ser att man förväntas vara en del i verket genom rörelser och ljud.
Jag är för obekväm för sånt, så glad att min magkänsla hade rätt.
Det kunde ha blivit lite jobbigt, haha. 😅
 
Benägen att hålla med. Jag har gott om bevattningsvatten i bäcken och en sugslang dår. Så kom torka, kom :D

Kul med plommonen. Jag har två rödplommon av olika sort som jag hoppas kommer att "fröså" sig. Czar blommar så tidigt att pollinerarna inte vaknat. Viftade med dammvippa precis som förra åren men det verkar inte gett resultat. Inga kart i år.
Jag har ett par kart på nykommlingen.
 
Var en jätte fin och trevlig studentmottagning igår. Dock hamnade vi i köer i 2 och halv timme på vägen ned 🤪 Jätte kul med en arg och ledsen 2 och halvt åring. Men men vi kom fram till slut efter 5 timmar istället för 1.50.

Borta bra men hemma bäst, imorgon ska jag köra Trulis ❤️ Saknat honom trots att jag bara varit borta i två dagar 😂 Han är som mitt barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 158
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
89
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp