Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En ledig dag, eller jag ska nog läsa en elevtext som kom in till sist men annars ska jag till banken, till systembolaget för att köpa en 60 års present, jag hade tänkt en dyr champagne men jag hittar inte den jag hade tänkt hemma på de tre systembolag som har rimliga avstånd så nu funderar jag istället på att köpa flera olika lite billigare och göra en korg av det istället. :idea:
Sen ska jag köpa smörgåstårta och ta med till sonens praktikplats, sista dagen för honom och det blir ett bra tack till hela gänget som har tagit hand om honom. :)
 
Känns som att hela dagen blir inställd idag. Åkte till veterinären på morgonen för att hunden skulle lämnas in på operation. De undersöker honom och inser att han inte behöver opereras så vi fick åka hem igen. Ingen gladare än jag och hunden för det förstås :)
Kom hem och skulle börja jobba och ansluta till Teams. Funkar inte. En bugg i företagets system gör att jag inte kan logga in just nu... så även mötena jag skulle på är inställda eftersom vi inte kan logga in. Så... hej buke :)
 
Sitter och vill stånga huvudet blodigt efter ett möte med en projektbeställare.
Hen vill göra ett megastort, komplext och tidskrävande automatiseringsprojekt.
Jag försöker föklara att tekniken och tillvägagångssättet är oprövat och att vi bör köra ett mindre projekt för att utvärdera det i första hand för att se att det verkligen kan leverera det vi vill. Beställaren är BENHÅRD, nej det ska göras allt på en gång.

Finns det något värre när någon blivit helt salig på en sales pitch och tror de hittat urmoderns lösning till allt och att det är easy peezy lemon squeezy att köra igång? Och inte stannar upp och frågar sig "hmm, undrar varför ingen annan gjort så här innan?" :banghead:
 
Sitter och vill stånga huvudet blodigt efter ett möte med en projektbeställare.
Hen vill göra ett megastort, komplext och tidskrävande automatiseringsprojekt.
Jag försöker föklara att tekniken och tillvägagångssättet är oprövat och att vi bör köra ett mindre projekt för att utvärdera det i första hand för att se att det verkligen kan leverera det vi vill. Beställaren är BENHÅRD, nej det ska göras allt på en gång.

Finns det något värre när någon blivit helt salig på en sales pitch och tror de hittat urmoderns lösning till allt och att det är easy peezy lemon squeezy att köra igång? Och inte stannar upp och frågar sig "hmm, undrar varför ingen annan gjort så här innan?" :banghead:
401239-When-Someone-Tells-Me-It-s-Easy-Peasy-Lemon-Squeezy-But-For-Me-It-s-Always-Stressy-Depr...jpg


"det är väl bara att..."
 
Eller hur! Jag ser bara komplexiteten och vill svimma. Min chef och mina kollegor är helt på min sida vilket är skönt, jag har också förklarat att jag tycker det är alldeles för stort som första projekt för mig i organisationen med ny teknik, i en avdelning som aldrig förvaltat automatiseringsprocesser, med ingen manuell handläggning eller mänsklig kontinuerlig insyn. Det är som upplagt för tidskrävande projekt som kommer sluta i att vi inser att den inte motsvarar förväntningarna. Får jag stå där och säga "I told you so" då? :angel:
 
Sitter och vaktar terminens sista prov. 43 av ca 60 närvarande. Känner mig lite trött och uppgiven. Visst förstår jag att de är trötta, det är jag också men det var den här veckan vi fick som examinationsvecka eftersom kursen fortsätter nästa år. Treornas prov låste i går, en vill fortfarande inte släppa att hon fick ett B istället för A, ska rätta ettornas biologiprov idag och i helgen. O vad jag längtar tills allt är över samtidigt som jag har småpanik över hur mycket som ska göras innan dess.
 
Gråter ihop med sambon och känner oss förtvivlade...Fick till mig på jobbet i morse att det kunde vara vår hankatt som ligger hemma påkörd vid vägen...Kunde åka hem och ja det var vår hane 💔. Inte den första katten som mist livet på denna väg...Jag vet också riskerna med utekatter men här går det alldeles för ofta alldeles för fort; är nog väldigt dags för att ringa ut polisen...Alternativt hastighetskameror hade varit väldigt bra.. Har denne i natt hållt hastigheten och detta ändå inträffat; ja en tragisk olycka. Är det någon som kört över de 70/km bara för att, då är den jävla människan likställt med ett as till mördare i mina ögon!! Sen var det ju nästa beslut..Köra iväg och kremera eller begrava hemma ?! Men vi kände båda två att vi ville ha honom begravd här hemma ❤.
 
Gråter ihop med sambon och känner oss förtvivlade...Fick till mig på jobbet i morse att det kunde vara vår hankatt som ligger hemma påkörd vid vägen...Kunde åka hem och ja det var vår hane 💔. Inte den första katten som mist livet på denna väg...Jag vet också riskerna med utekatter men här går det alldeles för ofta alldeles för fort; är nog väldigt dags för att ringa ut polisen...Alternativt hastighetskameror hade varit väldigt bra.. Har denne i natt hållt hastigheten och detta ändå inträffat; ja en tragisk olycka. Är det någon som kört över de 70/km bara för att, då är den jävla människan likställt med ett as till mördare i mina ögon!! Sen var det ju nästa beslut..Köra iväg och kremera eller begrava hemma ?! Men vi kände båda två att vi ville ha honom begravd här hemma ❤.
Så sorgligt. Beklagar ❤
 
Gråter ihop med sambon och känner oss förtvivlade...Fick till mig på jobbet i morse att det kunde vara vår hankatt som ligger hemma påkörd vid vägen...Kunde åka hem och ja det var vår hane 💔. Inte den första katten som mist livet på denna väg...Jag vet också riskerna med utekatter men här går det alldeles för ofta alldeles för fort; är nog väldigt dags för att ringa ut polisen...Alternativt hastighetskameror hade varit väldigt bra.. Har denne i natt hållt hastigheten och detta ändå inträffat; ja en tragisk olycka. Är det någon som kört över de 70/km bara för att, då är den jävla människan likställt med ett as till mördare i mina ögon!! Sen var det ju nästa beslut..Köra iväg och kremera eller begrava hemma ?! Men vi kände båda två att vi ville ha honom begravd här hemma ❤.
Jag beklagar verkligen! Hemskt att mista ett husdjur.

Men det spelar väl dock ingen roll hur fort den som körde, körde?
Man hinner inte bromsa för en katt på 70-väg, oftast inte heller på 50-väg. Även 30 km/h kan döda en katt eller skada den så allvarligt att den måste avlivas. Inte ens säkert att föraren såg katten.
 
Nu kan jag utvärdera baket med manitoba cream.
Slutsats - inte nån omvälvande skillnad. Jäste bra och degen var lie klibbigare än jag är van vid. Smaken skiljer inte.
Lika bra jäsning får jag med bra temperatur i köket och exakt mätning av degvätskans temp. Mao inte värt extrakostnaden.

Kanske annat för surdegsfantasterna?
Vad tråkigt. Namnet låter ju så himla frestande tycker jag!
 
Gråter ihop med sambon och känner oss förtvivlade...Fick till mig på jobbet i morse att det kunde vara vår hankatt som ligger hemma påkörd vid vägen...Kunde åka hem och ja det var vår hane 💔. Inte den första katten som mist livet på denna väg...Jag vet också riskerna med utekatter men här går det alldeles för ofta alldeles för fort; är nog väldigt dags för att ringa ut polisen...Alternativt hastighetskameror hade varit väldigt bra.. Har denne i natt hållt hastigheten och detta ändå inträffat; ja en tragisk olycka. Är det någon som kört över de 70/km bara för att, då är den jävla människan likställt med ett as till mördare i mina ögon!! Sen var det ju nästa beslut..Köra iväg och kremera eller begrava hemma ?! Men vi kände båda två att vi ville ha honom begravd här hemma ❤.
Usch så sorgligt. Beklagar er förlust ❤️
 
Nu kan jag utvärdera baket med manitoba cream.
Slutsats - inte nån omvälvande skillnad. Jäste bra och degen var lie klibbigare än jag är van vid. Smaken skiljer inte.
Lika bra jäsning får jag med bra temperatur i köket och exakt mätning av degvätskans temp. Mao inte värt extrakostnaden.

Kanske annat för surdegsfantasterna?

Jag använder det gärna för såna där helvita frallor - de får stora luftbubblor och en sådär perfekt yta (lite vatten som krackelerar den på rätt sätt). För mig är det mer struktur efter jäsning och gräddning än någon påtaglig smakskillnad som är det braiga.
 
Jag beklagar verkligen! Hemskt att mista ett husdjur.

Men det spelar väl dock ingen roll hur fort den som körde, körde?
Man hinner inte bromsa för en katt på 70-väg, oftast inte heller på 50-väg. Även 30 km/h kan döda en katt eller skada den så allvarligt att den måste avlivas. Inte ens säkert att föraren såg katten.
Det är en 70-väg där många kör betydligt fortare än så, det gör mig vansinnig. Gammalt problem, i övrigt givetvis olyckligt. Kan ju varit en lastbilschaffis tex inatt som inte sett honom.
 
Sitter och vaktar terminens sista prov. 43 av ca 60 närvarande. Känner mig lite trött och uppgiven. Visst förstår jag att de är trötta, det är jag också men det var den här veckan vi fick som examinationsvecka eftersom kursen fortsätter nästa år. Treornas prov låste i går, en vill fortfarande inte släppa att hon fick ett B istället för A, ska rätta ettornas biologiprov idag och i helgen. O vad jag längtar tills allt är över samtidigt som jag har småpanik över hur mycket som ska göras innan dess.
Den där förväntan att man måste få ett A, jag vet inte hur många oroliga elever jag har haft som oroar sig över om de inte ska få A i svenska 1, snälla nån, ni ska läsa svenska 2 och 3 också. Världen går inte under av ett B i svenska 1.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
4
· Visningar
71
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp