Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog årets första dopp idag! Så härligt att ta med hundarna ned till vattnet efter jobbet och bada i kvällssolen 🥰
Jag och ena hunden simmade ikapp. Underbart!
Nu har jag brun utan sol-at mig och imorgon ska jag till frisören och lämna tre hundar hos tre olika hundvakter 😁 Bröllop på lördag! 💒
 
Skulle tvätta ikväll men somnade. Hade lovat barnet att tvätta ett visst plagg så satte på tvätten, men egentligen alldeles för sent. Tänkte att det gör väl inte så mycket.

Har nu fruktansvärd ångest för att någon granne ska bli arg och kan inte sova… tvätten är klar om drygt 30 min nu.

Fan! Vad fel allt blev :grin:
 
Kände att min gamla bild var lite tråkig med tanke på vilken färg hästen egentligen har, så nu när jag har en bättre fick det bli byte :D
Nu kommer jag undra vem det är som är ny i tråden ett tag när jag scrollar förbi mina inlägg :cautious:
 
Vaknade nu av konstiga ljud. Inser att lillhunden hittat torrfoderkulorna jag lade i hennes hundrädd tidigare idag. Det knaprar och smäller och smaskas hej vilt. 😅
Hon åt nog inte alla tidigare ikväll utan grävde ner dem i sin säng. Bra med nattmacka liksom..
 
Min är faktiskt rätt okomplicerad när det gäller både mat och godis :laugh: men givetvis får hon bra mat :)

Isis hälsar också att frystorkat är :yuck: Dreamies (och Dreamies-varianter) samt kattsticks ska det vara :d
Här tittar varken hund elller katt åt kexgodis typ dreamies och leversnittar, det ska helst vara klibbigt och kladdigt och så opraktiskt som möjligt, men Mjaus fina fisken går ned hos båda i nödfall. :D
 
Nu kan jag utvärdera baket med manitoba cream.
Slutsats - inte nån omvälvande skillnad. Jäste bra och degen var lie klibbigare än jag är van vid. Smaken skiljer inte.
Lika bra jäsning får jag med bra temperatur i köket och exakt mätning av degvätskans temp. Mao inte värt extrakostnaden.

Kanske annat för surdegsfantasterna?
 
Nu kan jag utvärdera baket med manitoba cream.
Slutsats - inte nån omvälvande skillnad. Jäste bra och degen var lie klibbigare än jag är van vid. Smaken skiljer inte.
Lika bra jäsning får jag med bra temperatur i köket och exakt mätning av degvätskans temp. Mao inte värt extrakostnaden.

Kanske annat för surdegsfantasterna?

Prova Tipo 00. Det har en fantastisk arom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp