Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse brann en tumlare, så nu har vi bara 2 fungerande tumlare + 2 mini. En stor ska skrotas och bytas ut, när vet vi inte...
I morgon kommer 3 nya torkskåp till alla kläder. Få se om de får plats i tvättstugan
Varmt idag med, fast vi har 2 stora fönster öppna hela tiden
 
Näst sista "skoldagen" avklarad. Hade ett prov kvar som jag gjorde i början så slapp några delar av skolkampen. Provet var inte några konstigheter, trodde det skulle vara lite svårare. Men trevligt att inte behöva vara med på hela klassgrejen iaf.

Klassen vann dock hela tävlingen så de var ju (enligt mig orimligt) glada över det. Men är ju bara trevligt för dem att avsluta så :)

Min kompis verkar lite sorgen över att sluta där (hon är nog glad också, men inte enbart), verkar inte som att hon är ensam över det. Bra betyg till skolan gissar jag, jag ser bara fram emot att flytta härifrån :D
 
Är på operan och laddar för den här föreställningen :) är biljett jag fick boka om på grund av att jag blev sjuk så har sett fram emot detta länge och nu blir det äntligen av! :love1:

IMG_20220609_183709487.jpg
 
Jag har fått inspo på fettbomber från en fb-grupp jag är med i, så nu står någon experimentell variant med bl.a. kakaosmör, ärtprotein och rosenrot på köksbänken och svalnar. Oklar ätbarhet… Hoppas kunna sluta tappa i vikt. :up:

Innan dess gjorde jag en sjukt tankekrävande jobbgrej (skulle putsa till en text någon annan börjat skriva) och hade koll på vad jag gjorde nästan hela tiden, vilket jag firade med chokladglass på inrådan av en kollega. Hon messade bokstavligen ”jag vill påminna om att du har chokladglass i frysen. Ät den nu som belöning.” Lydig som jag är så fick jag glass på balkongen. :p
 
Började min lediga dag med sovmorgon och sen rida ut och idag var pållan inte alls lika tittig som sist åt den svängen; behövde bara skänkla på lite starkare vid ett tillfälle ☺️. Blev riktigt varmt mitt på dagen; det är tillräckligt varmt att rida I 20+ men med säkerhetsvästen på, då svettas man. Rejält! Syntes tydligt på tishan 😆. Passade på att skritta (en liten snabb galopp med mot slutet) mellan 1,5 och 2 timmar 😍 och tänkte att det vore skönt att rida ner i sjön och svalka oss men icke; verkade vara alger 😒.
När sambon kom hem blev det grillat och så rabarberpaj (med mycket smör) och lite lyxigare vaniljsås 😋, härlig sommardag! 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp