Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puh, min 19e och 20e körlektion gjord! Det fick bli mindre landsvägar idag och *torka pannan* det blev lite svettigt här och där i skarpa svängarna, det var 70 km/h på de vägarna men jag bara no way, och höll mig på strax över 30 :rofl: var ändå ibland för nära kanterna och för mitt på vägen 🙄 (skrapade även liite emot någonting en gång :o)

Plus att jag en gång fick nog lite panik då jag blev tillsagd att jag körde för fort (vilket jag gjorde på en 70 väg :o) och när jag fokuserade på att sänka farten så blev det istället lite farligt med ratten, jag är inget bra på att göra flera saker samtidigt har jag märkt :cautious::cautious::cautious: det är något som jag verkligen hoppas kommer med mera övning!

Blev typ lite deppig mot slutet, men när körläraren på skämt frågade om jag ville att han skulle hitta fel så svarade jag att (halvt skämtsamt) att jag gjorde redan tillräckligt med fel.
Men han sa åt mig sedan att inte klanka ned på mig själv, jag utvecklas och det är bara övning som gäller :up:
Men jag undrar lite hur mycket pengar jag kommer behöva spendera för körkortet... Har lagt ut 7' en gång till idag för 10 lektioner till, ouch :cautious:
 
Hrm... Det handlar om surdegsbröd. Något som jag undviker om det går. Gillar inte sursmaken speciellt mycket.
Dessutom är surdegsbröd oftast bakat på rent vete. Undviker det också eftersom det 1. inte är så gott. 2. Gör att mitt blodsocker snabbt skjuter i höjden.

Nåväl. ska sätta en det ikväll så får vi se om jag tycker det är värt kostnaden.
 
Ja och nej... det går lika bra med lantvete från Halland eller Öland (eller Dalarna om en lyckas lägga fingrarna på det :heart) @tanten

Jag använder aldrig högproteinvete till sötdegar, det känns som slöseri.
I grannbyn odlar en man olika lantsorter från olika ställen i landet. Jag ser fram emot att få köpa nåt kg från honom :)


Och sötebröd bakar jag ju inte som du vet :up:
 
Hrm... Det handlar om surdegsbröd. Något som jag undviker om det går. Gillar inte sursmaken speciellt mycket.
Dessutom är surdegsbröd oftast bakat på rent vete. Undviker det också eftersom det 1. inte är så gott. 2. Gör att mitt blodsocker snabbt skjuter i höjden.

Nåväl. ska sätta en det ikväll så får vi se om jag tycker det är värt kostnaden.

Vill du ha mer fibrer i brödet fast ett vetebröd är det bra att välja något som heter rustikt, Ramlösa och mina favoriter Warbro Kvarn har det. Det är alltså ett vetemjöl som inte riktigt är siktat men heller inte rakt av fullkorn.
 
Vill du ha mer fibrer i brödet fast ett vetebröd är det bra att välja något som heter rustikt, Ramlösa och mina favoriter Warbro Kvarn har det. Det är alltså ett vetemjöl som inte riktigt är siktat men heller inte rakt av fullkorn.
Jag har hittills löst det genom att baka på 25 % graham och lika mycket grovt rågmjöl. Resten v etemjäl pecial. Plus linfrö, solroskärnor och lite pumpafrö.
Idag är det manitoba cream i degen. Rapporterar resultatet :up:

(min erfarenhet är att alla "specialmjöl är mycket dyrare)
 
Dammsugit av och torkat lite golv. Hur överlevde jag utan spray moppen innan, det undgår mitt förstånd. Jag gillar att ha ordning men hatar att städa och allt som underlättar är bara positivt. Kört flera maskiner tvätt med, ska packa ned det jag ska imorgon. Funderar på om jag ska med badkläder Mamsen har ju öppnat poolen och känner jag min systerdotter rätt vill hon bada hos mormor 😉
 
Nu har barnen gått på sommarlov. Jag har 6 arbetsdagar kvar varav en är en liten personalresa.
D98F3CB6-5C6B-4206-87DE-28E25DBD24CB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 156
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
1
· Visningar
55
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 213
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 166
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp