Vad gör vi? Del CCIII

Fredag đŸ™ŒđŸ»

Veckans mest utmanande dag jobbmÀssigt, men med ett par djupa andetag ska det nog lösa sig.

Fortfarande irriterad över gubbsnubben igÄr som bestÀmde sig vara nÄgon slags domare över min kapacitet att bo pÄ gÄrd?!
Fick nys om en ödegÄrd som ev var till salu, tipsaren visste inte vem Àgaren var men visste om en gubbsnubbe som utnyttjat marken kring den. Jag kontaktade denne som meddelade att han minsann inte tÀnkte lÀmna ut nÄgot telefonnummer till Àgaren men kunde lÀmna vidare mitt nummer. NÀhÀpp, Jahopp, tack och bock.
Nej dĂ„ krĂ€ver han att tag ska redovisa mina kunskaper om att timra hus(!), lĂ€gga tak och lyfta byggnader. Vet jag ”ens hur man bor pĂ„ en gĂ„rd?!” đŸ€Ł
Öhm ja det kan jag vĂ€l göra, om ÄGAREN vill veta det vid ett samtal. Men till nĂ„gon random -manschauvinistisk-rövhatt? Nej tack.
Jag svarar att jag absolut kan redovisa mina kunskaper nĂ€r jag diskuterar med Ă€garen. DĂ„ blir han sur och önskar mig lycka till att hitta Ă€garens kontaktuppgifter. Och som slutklĂ€m lĂ€gger han till att han har stort inflytande i vem som fĂ„r köpa gĂ„rden. 😆
Jaha? Grattis till dig dÄ?

Hundra spÀnn pÄ att han inte börjat ifrÄgasÀtta mina kunskaper om jag skrivit under meddelandet med ett mansnamn.

MÀn. Blörk!
Kontakta lantmĂ€teriet sĂ„ fĂ„r du veta vem som Ă€ger gĂ„rden :) SĂ„ hoppas vi att Ă€garen Ă€r mer rimlig som person đŸ€ž
 
PÄ bussen. Ute Àr det kallt - fötterna fryser lite i löparskorna (vill ha det nÀr jag ska köra lektion, smidigt pÄ fötterna) och det kÀnns som att det egentligen börjar bli dags för vantar/handskar.. Himla fint, dock, med vackra fÀrger och sol!
 
Ute i god tid för min lÀkartid. Jag kan inte gÄ sÄ lÄngt sÄ jag behöver vara ute tidigt för att hitta parkering nÀra. Fick snurra nÄgra varv innan jag kunde fÄ en plats nÀra mottagningen.

Det Àr kallt att sitta och vÀnta i bilen. Maximal parkeringstid Àr tvÄ timmar sÄ jag sitter hÀr och hopps att inga lapplisor kommer.
 
Ska Àta frukost, sÄdÀr nÀstan tvÄ timmar senare Àn vanligt. La mig samtidigt som sambon igÄr i hopp om att somna innan han började snarka, vilket fungerade, och sÄ vaknade jag en timme senare Àn vanligt :p Var visst vÀldigt trött. Har tagit lite lÀngre morgonrastning med hundarna iaf och rÄkade stöta pÄ en trevlig bekanting. KÀnns som en bra start pÄ morgonen.
 
Idag kommer mamma hit och hjÀlper mig att lÀgga upp gardinerna i lÀgenheten. De Àr alltid sÄ förbaskat lÄnga nÀr man köper fÀrdiga lÀngder.
Jag har helt enkelt inte förmÄgan att koncentrera mig tillrÀckligt lÀnge pÄ sÄnt trÄkigt pilljobb :arghh:. Jag tar alltsÄ fortfarande hjÀlp av min 77-Äriga mamma nÀr jag Àr 55 :D
 
Senast Àndrad:
Varit och handlat och hĂ€mtat ut medicin insĂ„g att det Ă€r kanelbullens dag idag, sĂ„ köpte Ă€ven ingredienser för att baka. Dock inte bullar, utan min favoritkaka, mjuk pepparkaka, istĂ€llet. 😅
SÄ nu stÄr kakan i ugnen, sedan ska den kallna innan den fÄr glasyr pÄ sig.
 
PÄ vÀg hem efter körlektionen. Det gick bra, kÀndes bra med bÄde ekipage och lÀrare. LÀraren tyckte att det gick fint ocksÄ. Det kÀnns lovande och mer och mer inom rÀckhÄll med det dÀr körkortet:) .

Nu ska jag hem och fika med sambon - köpte kanelgifflar igÄr att ha sÄhÀr pÄ kanelbullens dag!
 

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl HjÀlp! Jag har stopp i bÄda öronen och fÄr inte bort det. Hör knappt nÄgonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: Mirre
·
  • LĂ„st
Tjatter SpÀnnande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 349
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrÀgerier i samhÀllet nu för tiden. PersonrÄn och smÄstölder har flyttat sig till NÀt-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 765
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund DethĂ€r Ă€r kanske en dum och pinsam frĂ„ga. Och jag kĂ€nner mig redan o kunnig och som en dĂ„lig matte för att det hĂ€nde och för att jag...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp