Vad gör vi? Del CCIII

Idag kommer mamma hit och hjälper mig att lägga upp gardinerna i lägenheten. De är alltid så förbaskat långa när man köper färdiga längder.
Jag har helt enkelt inte förmågan att koncentrera mig tillräckligt länge på sånt tråkigt pilljobb :arghh:. Jag tar alltså fortfarande hjälp av min 77-åriga mamma när jag är 55 :D
Min 79-åriga mamma hjälper mig med vissa saker, och jag hjälper henne med annat :) !
 
Äntligen hemma hos katten ❤️
IMG_2355.jpeg
 
Inte nog med att jag fick en elstöt av staketet på huvudet, lyckades också stuka en stortå och baksidan av fotleden på något konstigt sätt när jag ramlade
Så det gjorde rejält ont att trycka ned kopplingen på vägen hem.
Men nu är jag iaf hemma igen och kan kyla ned fotleden som svullnar mer och mer.

Det som är mest surt är att jag verkligen sett fram emot några timmar i stallet tillsammans med hästen.
 
Den här veckan har vi fått hålla oss på ridbanan och med tappsko till idag; hållt igång varannan dag i skritt och trav varannan dag med cavaletti på lina, bommar på marken vid tömkörning 😊. Tänkte att tjoho, äntligen är skon på så idag ska jag UT men neeeehej. Jakt! Så ridbanan idag med (vill hålla igång pållan när de för dagen går i mindre hage med mer gräs) men idag fick det bli att travhoppa över ett kryss så har hållt fjordfröken motiverad varje pass med bommar och hinder 😃😍.

Nu hemma igen och pluggar för fullt, ätit lunch (soppa) och så två kanelbullar och lite mjölk, är ju ändå kanelbullens dag 😁😋
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 347
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 765
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp