Vad gör vi? Del CCII

Sitter med ullsockor, nattlinne, varm morgonrock och dubbla filtar. Är ändå kall om händerna. Gissar på att jag får höra av mig till chefen imorgon och sjukanmäla mig. Hoppas fortfarande på att bli mirakulöst frisk över natten...

Meen, sambon tog ut unghunden på längre promenad när hon blev busig, vi har fått i oss bra middag och kunnat titta på trevligt youtubeklipp, så det är inte bara dåligt i alla fall. Och i skrivande stund har jag en jättemysig, drömmande hund bredvid mig :heart
 
Blev att laga köttfärssås till middag I gjutjärnsgrytan och se nya säsongens första avsnitt av Det sitter i väggarna; såå bra program, vill ha fler avsnitt ju 😃😁. Starkt första program från Hasols gård i Dalarna; gården hade innan gått i arv genom samma släkt i 300 år, wow på den! Men också spännande och tragiska öden, riktigt bra program! 😊.
 
Dagens promenad gick på en plats jag inte har besökt sen jag gick i skolan.
Det hade förändrats en del men backarna var lika jobbiga som då :laugh:
1000007290.jpg
 
Herregud vilken dag. Nog för att jag igår beskrev den som att den skulle innehålla "Lusitano-relaterade äventyr", men riktigt så mycket äventyr hade jag inte behövt. Låt oss säga som såhär: Istället för att ha ägnat dagen åt att titta på talangfulla dressyrryttare rida talangfulla Lusitano-hästar, samt rida lite själv, så har jag främst ägnat den åt att stå och vänta på bärgare på en dammig grusväg på den portugisiska landsbygden i 36 graders värme.

Google Maps ledde mig åt helskotta fel och försökte få mig att köra in bakvägen till gården (men det visste ju inte jag, som aldrig varit där förut), vilket hade som följd att jag kom in på en pytteliten sandväg som till slut visade sig vara en återvändsgränd. Det har tydligen varit en väg en gång i tiden, men inte längre... Det var för smalt för att jag skulle kunna vända, så jag fick vackert försöka backa tillbaka med resultatet att bilen hamnade i diket eftersom yttersidan av vägen gav vika där den var som smalast. Tack och lov var jag väldigt nära gården (Googles nästa instruktion var "in 50 metres, turn right and your destination will be on the left") och känner ägaren till gården, så efter att ha samlat mig lite ringde jag henne och hon kom på studs. Det slutade med att vi hade en väldigt trevlig dag tillsammans, trots att den inte alls blev som vi tänkt. Hon hanterade situationen så fantastiskt bra och fick mig verkligen att sluta känna mig som världens idiot, hjälpte mig att kontakta det lokala bärgningsteamet som inte pratade ett ord engelska, och vara bara överlag så himla snäll och lättsam hela dagen igenom. Vägen ligger mitt bland hennes familjs fruktodlingar, så när vi blev hungriga gick vi ut och plockade persikor direkt från träden :D (och så gjorde vi en avstickare för att äta lunch på ett café inne i byn också, medan vi väntade på bärgaren)

Vi konstaterade att vi åtminstone fick chansen att lära känna varandra väldigt väl med tanke på alla timmar vi tillbringade tillsammans väntandes på att olika instanser skulle ringa och/eller dyka upp - vi pratade om allt från relationer och psykisk ohälsa till de senaste skandalerna inom dressyrvärlden. När situationen så småningom löste sig efter 6 timmar åkte vi hem till henne och slängde oss i poolen. Vi konstaterade att det nog inte hade varit möjligt att rida särskilt mycket idag ändå, med tanke på den oväntade värmen, och bokade in en ny dejt på lördag istället. Då tänker jag INTE följa Google Maps instruktioner.

Ja ja, bilen är i alla fall helt oskadd (och jag också) och jag kunde köra hem den utan problem, väldigt skönt! Men jag blev ganska uppskakad av hela händelsen ändå och kommer nog att sova väldigt gott i natt...
 
Sitter på vc och väntar. Hade lite panik att jag skulle försova mig. Hade både mobilen och plattan på högsta volym. Drömde en massa skumt. Slutade med att jag satt med Megara utan bur på en pendeltågsstation. Tåget var försenat och jag trodde jag skulle missa min tid.

Blev lättad när jag vaknade och insåg att det var en dröm.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 299
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 126
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 597
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp