Vad gör vi? Del CCII

Ny vecka
Står och väntar på bussen till jobbet. Är lite småkyligtvmed knappt 2 plusgrader
Ska till tandläkaren idag efter jobbet
 
Låg vaken till ett.
Vaknade före klockan som var ställd på 4.40.
Har varit ute och joggat, bäddat rent i sängen och startat en tvättmaskin.
Halvligger i soffan och tittar på The Spencer sister.
IMG_0634.jpeg
 
Dricker kaffe och ska snart väcka barn. Planerar att arbeta hemifrån idag för att minska både stress och bensinpengar till jobbet. Resten av veckan blir det buss till och från jobbet.
 
Sonen febrig. Inte mycket, men lite är ju tillräckligt för att inte kunna åka till skolan. 😞 Jag orkar inte. 😩

Ska försöka vobba idag, inte helt lätt i mitt yrke dock…. Men ska göra det jag kan helt enkelt.

Ska kolla igenom antagningen också och söka några kurser. Vore kul att plugga något igen. Går iofs en utbildning via Skolverket just nu också, men ändå. :)
 
Dagen fortsätter gå bra... :( Ena hunden hade druckit löjligt mycket vatten inatt, kissade väl nära husen när vi gick ut på morgonrastning och självklart när en granne cyklade förbi och skrek på mig att inte rasta hundarna där. Kunde inte svara något alls eftersom min hals är så dålig.

Väl inne igen så gjorde jag i ordning en kopp te och la mig på soffan i väntan på att kunna dricka det. Well. Jag kunde inte ta mig upp sedan, det gjorde för ont i ryggen. För jag hade nackspärr tidigare på ena sidan och nu när det gått över har jag väl överansträngt andra sidan... För herrej*vlar vad ont det gör. Slutade med att sambon fick lyfta upp mig. Det gick verkligen inte att ta sig upp själv ur den position jag var i då.

Ska försöka att peta i mig lite frukost snart. Men resten av dagen blir det nog soffläge och youtube. Jag som sett fram emot en ordentlig skogspromenad nu när jag äntligen är ledig. Igår verkade det vara fantastiskt väder, men då jobbade jag.

Hoppas innerligt att allt känns bättre med lite mat i magen...
 
Jag ställer ner värmen så mycket att den inte är igång på några månader under sommaren. Men nu hör jag att det bubblar i elementen, så det är tydligen dags att värma upp huset igen.. och dags att lufta elementen 🤭
 
Magen krånglar lite men jag börjar så smått känna skillnaden nu när jag ätit piller i några dagar :up:
I går kände jag för första gången på typ 6 månaden ett uns av hungersug.

Nu sitter jag på jobbet och försöker överleva tills jag får åka till ridskolan, i vanlig ordning :p
 
Börjar bli ruggigt; än har vi inte eldat men nu 4 grader ute och strax under 19 i köket så vartefter blir det nog att tända och så stalla in hästarna; är ju kyligt nu och hagen börjar få alltmer lera som ligger ytligt så börjar vara dags, höst nu 😊🍁🍂
 
Alltså. Jag skulle ringa och avboka tiden hos tandläkaren imorgon. Tänkte att det säkert går att avboka genom att klicka sig fram genom olika alternativ i växel och sedan knappa in personnummer. Men nej, man kunde välja mellan att prata med receptionist eller prata med någon annan. Inget riktigt lämpligt alternativ för någon som knappt kan få fram ljud just nu...

Så, jag skickade ett mail. Fick förvisso ett svar där de skrivit att jag avbokar, men någon minut senare kom ett till svar där någon skrivit att de bett tandläkaren ringa mig idag för att se om det passar att jag kommer ändå eller om vi ska skjuta på det :cautious:

Nåja. Det lär ju vara avbokat i alla fall, hoppas jag på. Och jag tänker inte ens försöka svara om någon ringer mig idag. Kommunicerar med sambon med visslingar och att skriva på messenger, hundarna förstår handsignaler...
 
Startade arbetsdagen vid 0630. Hunnit med att gå igenom alla mail och svarat på allt som var utestående. Mailat ett tiotal kolleger i ett pågående ärende och hunnit med att diska av två av förmiddagens tre möten. Packat för resa till människobyn, tåget går efter lunch. Nu är det dags för nästa möte.

Jag har kaffe i muggen och sarkasmen är på topp.
 
Måndag. Starade med den hemifrån Möte vid 8 sen ut och tog en långpromenad med hundarna. Lyckades med konststycket att tappa telefonen ute. Som tur var mitt på gräsmattan.

Nu ska jag ta tag i dagen lite mer och åka in till jobbet. Behöver även till apoteket för at lösa ut recept på maskmedel till ponnyn.

Ser ut att bli en bra dag detta
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 299
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 126
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 597
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp