Vad gör vi? Del CCII

Fy fan vilken jävla dag! Kom hem igår kväll (hemma hemma) och för att göra en lång historia kort hade jordfelsbrytaren lös ut när det var det stora åsk o regnvädret för flera veckor sedan.
Det luktade lik i halva huset, tog en stund o hitta felet, men det var ganska uppenbart när man som en idiot öppnade frysen :yuck::yuck:
Så det har varit mitt saneringsjobb idag + ett par telefonsamtal, nu har jag skrivit handlingslistor så får vi se vad det kalaset kostar.
Hade ingen aning om att det går in så mycket mat i en frys :nailbiting::wtf:
 
Jag är så trött och less. Var på väg att gråta på dagens mattelektion för att jag inte förstod något alls. Läraren förklarade flera gånger och jag kände att jag förstod mindre och mindre.
Så för att inte få en panikattack på skolan for jag hem en halvtimme tidigare.
Nu har jag suttit med matten av och till i flera timmar utan att förstå något. Tittat en massa på Youtube utan resultat fastän de har förklarat exakt det talet jag haft framför mig.

Nu lägger jag ned för idag och hoppas att det bara var en mattesvacka idag. Har mattelektion imorgon igen, så nya tag då.
 
Kom ner från duschen och känner att det luktar typ brandrök; kollar direkt mobilen som laddar men nej inte den! Luktar ju mer vedaktigt?!? Då har grannarna börjat elda och sambon hade ju öppnat luckan till braskaminen sist det typ blåste storm och inte stängt den igen så har väl gått ner lite rök och in till oss....Såååå medan grannarna eldar för mer värme på sin sida har jag ställt upp dörren och vädrar på vår sida av huset 😝.
 
Kom ner från duschen och känner att det luktar typ brandrök; kollar direkt mobilen som laddar men nej inte den! Luktar ju mer vedaktigt?!? Då har grannarna börjat elda och sambon hade ju öppnat luckan till braskaminen sist det typ blåste storm och inte stängt den igen så har väl gått ner lite rök och in till oss....Såååå medan grannarna eldar för mer värme på sin sida har jag ställt upp dörren och vädrar på vår sida av huset 😝.
Som i lördags. Bonussvärdottern gick i kortslutning med bara ben och vinterjacka. Alla andra i kortärmat och tyckte det var varmt i solen.
 
Jag är så trött och less. Var på väg att gråta på dagens mattelektion för att jag inte förstod något alls. Läraren förklarade flera gånger och jag kände att jag förstod mindre och mindre.
Så för att inte få en panikattack på skolan for jag hem en halvtimme tidigare.
Nu har jag suttit med matten av och till i flera timmar utan att förstå något. Tittat en massa på Youtube utan resultat fastän de har förklarat exakt det talet jag haft framför mig.

Nu lägger jag ned för idag och hoppas att det bara var en mattesvacka idag. Har mattelektion imorgon igen, så nya tag då.
Du har inte möjlighet att få det förklarat av ngn annan som förklarar på ett annat sätt?
 
Efter en lång dag på jobbet så kom en kompis med en jättefin present. Det gjorde mig glad.
IMG_0651.jpeg
 
Jag är så trött och less. Var på väg att gråta på dagens mattelektion för att jag inte förstod något alls. Läraren förklarade flera gånger och jag kände att jag förstod mindre och mindre.
Så för att inte få en panikattack på skolan for jag hem en halvtimme tidigare.
Nu har jag suttit med matten av och till i flera timmar utan att förstå något. Tittat en massa på Youtube utan resultat fastän de har förklarat exakt det talet jag haft framför mig.

Nu lägger jag ned för idag och hoppas att det bara var en mattesvacka idag. Har mattelektion imorgon igen, så nya tag då.
Vad var ämnet? Matte är ofta sådär, även för en civilingenjör, att innan man greppat området och teorierna så kan det verka som rappakalja och bluffmakeri. Å sen när man får till det så ser det vackert ut.
 
Vad var ämnet? Matte är ofta sådär, även för en civilingenjör, att innan man greppat området och teorierna så kan det verka som rappakalja och bluffmakeri. Å sen när man får till det så ser det vackert ut.
Räta linjens ekvation. Så inget som egentligen är så avancerat, men jag greppar inte hur jag ska räkna ut k, y, x osv.
 
Fick ett psykbryt nyss och grinade på golvet i köket. Bästa hundarna kom rusande båda två och klättrade på mig. :heart
Väntar jobbigt läkarsamtal imorgon och är så orolig. Jag som tyckte det var så skönt att vara själv igår känner mig nu tvärtom jätteensam. Ska nog gå ner och göra ngt med pålle lite lugnt trots att jag är sjuk. Så får jag tänka på något annat ett tag.
 
Räta linjens ekvation. Så inget som egentligen är så avancerat, men jag greppar inte hur jag ska räkna ut k, y, x osv.
Om du ritar den i planet så brukar det kunna trilla lite poletter (alltså på ett papper med två ortogonala axlar, x och y). Antar att ni redan tragglat där men just att se ekvationerna ritade (och i 2 och 3 dimensioner går det fint) kan vara en nyckel.
 
Som i lördags. Bonussvärdottern gick i kortslutning med bara ben och vinterjacka. Alla andra i kortärmat och tyckte det var varmt i solen.

Haha! 😂.

Grannarna har lite kallare sida (vi har mer sol som värmer på; på både gott och ont) och han är ju tyvärr hjärtsjuk så mer frusen. Men ändå lite kul kontraster det blev 😅
 
Fick ett psykbryt nyss och grinade på golvet i köket. Bästa hundarna kom rusande båda två och klättrade på mig. :heart
Väntar jobbigt läkarsamtal imorgon och är så orolig. Jag som tyckte det var så skönt att vara själv igår känner mig nu tvärtom jätteensam. Ska nog gå ner och göra ngt med pålle lite lugnt trots att jag är sjuk. Så får jag tänka på något annat ett tag.
❤️
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 084
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 342
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 161
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 729
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp