Vad gör vi? Del CCII

Östgötadagarna ju i helgen så östgötarna manas att åka ut på landet menä vi som bor på landet tog istället en sväng in till stan; köpte bland annat rheva-plåster på hööks till pållans sår, lite nya snabblänkar till hönäten (rostar ju), ett till nytt hönät och lämnade in det överblivna metacamet så slipper det stå i stallets kyl onödigt länge som gamla mediciner hemma i typ 10 år (!) skönt att ha lämnat in det till apoteket 😊.
 
Mockat lådan, katten som vanligt försökte gå i den, de 4 minuter det tog. Hon brukar gå kanske en, två gånger om dygnet. Lagt disk i blöt och försöker hitta energi att diska. Sedan göra tomatsoppa. Hittat ett intressant recept men tänker modifiera med morot och selleri samt kycklingbuljong.
 
Jag och sällskap har varit ute och plockat svamp i skogen. Vi hittade en tysk, döv man vars mobil var urladdad - vilse mitt i skogen i 30 graders värme :crazy: Tolkade som att han trodde att han varit vilse i flera timmar. Kändes skönt att vi lyckades köra honom till hans husbil efter lite om och men!
 
Funderar på om det är värt att lämna in en säck äpplen för mustning. Har sinnessjuka mängder äpplen och äppelmust är ju gott. Men hur länge håller en sån där bib egentligen? 🤔
 
Pust! Denna värme när ACn lagt av i bilen är mindre kul...Trodde ju att den mesta sommarvärmen ändå skulle vara över men icke. Menä då får man äta glass 😅 Magnum chill blueberry cookie var inte tokig 😋
 
Burit upp i lägenheten det som jag hade med mig i bilen, gått två vändor med hundarna, fyllt på vatten till hästarna, handlat och tänker nu ta ett svalt bad för att svalka mina brinnande fötter och kyla ner mig. Det är för varmt!

Tror jag helt enkelt äter ost, kex och egenhändigt odlade och plockade vindruvor till middag, känns tillräckligt ansträngande efter att jag kört sedan kl 04 i morse.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 298
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 125
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 596
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp