Vad gör vi? Del CCII

Känner mig lite klen men kan inte riktigt sätta fingret på det. Kanske tog jag ut mig för mkt i går eller så håller jag på att bli sjuk. Hoppas på det förstnämnda.
 
Vi har ätit frukost och ska strax checka ut. Väldigt mätt!

1000022664.jpg
 
Har du diagnos på dina problem, från läkare? Vad erbjuds du för hjälp? Det låter ju rent förfärligt att du får så ont av att bara gå lite korta sträckor!

Har du specialsulor? Isåfall reklamera de hos teknikern.

Jag är plattfot med korta, breda fötter och går som en anka (det är vad en fysio har sagt). Jag går just nu hos fysio för att få hjälp att töja och förlänga benmusklerna. Mina benmuskler - alla, vader, framsidan, baksidan och på sidan är korta och krampar, särskilt vaderna. Just nu har jag kilklackade sandaletter eftersom de är vad jag går lättast i eftersom de har klack. Men de gör också att jag krampar och fötterna domnar efter att jag gått lite längre.

Jag har gåskor med inlägg som gjorde att jag vred om foten så den gick rakt vilket gjorde att jag inte använde skorna på ett antal år. Nu har jag tagit bort sulorna/inläggen och har köpt mjuka sulor och inlägg som höjer hälen lite, men det gör fortfarande ont. Ska se om det hjälper om jag går lite mer med dem. Ett par riktigt bra gåskor står på inköpslistan och jag hoppas på att det ska hjälpa.

Det är inte för att jag är lat som jag undviker att gå, utan att det gör ont.
 
Suttit och ritat en stund med nya pennor, kul! 😀

Nattens korta sömn ger sig rejält till känna idag och jag är obeskrivligt trött. Blir nog en energidryck lite senare för att överleva dagen. 😅
 
Jag är plattfot med korta, breda fötter och går som en anka (det är vad en fysio har sagt). Jag går just nu hos fysio för att få hjälp att töja och förlänga benmusklerna. Mina benmuskler - alla, vader, framsidan, baksidan och på sidan är korta och krampar, särskilt vaderna. Just nu har jag kilklackade sandaletter eftersom de är vad jag går lättast i eftersom de har klack. Men de gör också att jag krampar och fötterna domnar efter att jag gått lite längre.

Jag har gåskor med inlägg som gjorde att jag vred om foten så den gick rakt vilket gjorde att jag inte använde skorna på ett antal år. Nu har jag tagit bort sulorna/inläggen och har köpt mjuka sulor och inlägg som höjer hälen lite, men det gör fortfarande ont. Ska se om det hjälper om jag går lite mer med dem. Ett par riktigt bra gåskor står på inköpslistan och jag hoppas på att det ska hjälpa.

Det är inte för att jag är lat som jag undviker att gå, utan att det gör ont.
Jag tror inte att det är någon som tror att du är lat. Det låter förfärligt att ha det så.
 
Jag är liiiiiiiite trött på mina rymmande hästar... :cautious: Idag har vi lagt flera timmar i värmen på att laga staket. De ska ju inte äta gräs så det är det de självklart försöker göra. Samtidigt har jag lärt mig att nästan vartenda ogräs som växer i Sverige är giftigt, och har dragit upp 6 IKEA-kassar skräp i det lilla området där vi gjorde hagen lite större. Det var inte riktigt så jag hade planerat att dagen skulle bli... 😜 Nu är mina monster ute igen och jag hoppas verkligen att de stannar på rätt sida staketet i alla fall i några dagar...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 061
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 299
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 126
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 597
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp