Vad gör vi? Del CCII

Jo men skillnad på orientering i skolan och riktig. Eller så här skillnad på om em okunnig person satt ut eller en kunnig. Sätter en vanlig lärare ut kan du lika gärna kasta tärningar om var kontrollerna hamnar.
Jag tyckte orientering var rätt ok men det var för att jag kände till skogen runt byn och behövde inte kompass. :D
Tyckte den var onödig. Och svår. Iofs är det ju bra att kunna använda kompass när man hamnar i okänd terräng.
Elever från grannbyarna som orienterade med mig nån gång stod och klurade med kompassen men jag tyckte att vi kan väl bara springa till kontrollen. :bag:
 
Jag tyckte orientering var rätt ok men det var för att jag kände till skogen runt byn och behövde inte kompass. :D
Tyckte den var onödig. Och svår. Iofs är det ju bra att kunna använda kompass när man hamnar i okänd terräng.
Elever från grannbyarna som orienterade med mig nån gång stod och klurade med kompassen men jag tyckte att vi kan väl bara springa till kontrollen. :bag:
Det kanske beror på. Den används för ta riktning.
 
Det luktar brandrök ute. Lokala tidningen rapporterar att det brinner på ett kalhygge 2 mil öster om tätorten, och det är ca där jag bor. Inte konstigt att det luktar... Hoppas verkligen att de får bukt med branden! Det är hett, torrt och blåser... :nailbiting:
Bor du här? 😅 Det är tydligen en ”mindre skogsbrand” utanför stan här också. 😞
 
Jag kände mig modig och beställde ett par leggings i punto istället för mina vanliga bomull. Andra köpare verkade mycket nöjda, så jag hoppas att jag också blir det :) ! Känns dags att skaffa något lite längre nu när det ser ut att bli lite kallare!
 
Sitter i bilen, får skjuts hem från jobbet av sambon. Helt slut i huvudet och höll på att missa massor av saker när jag skulle stänga. Visar sig bli jobb imorgon också, men iaf bara några timmar på eftermiddagen så jag hinner med en ordentlig långpromenad på morgonen. Det ska bli skönt. Jag längtar till skogen nu.
 
Tvätt i maskinerna, tomatsoppa bubblar på spisen. Det blev en hybrid av två recept, får se hur det smakar. Tänker köra den i blendern när den är färdig för att få lite jämnare konsistens. Katten utfordrad så det råder lugn här hemma.
 
Lyckades hälla på gammal japansk soja på riset till middagen.. Det var det enda riset kvar så jag åt det ändå. Smakade inte så konstigt ändå, men luktade soja blandat med vinäger..
Just nu ångrar jag mig lite, visst borde man väl inte få matförgiftning av gammal soja?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 084
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 341
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 159
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 726
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp