Vad gör vi? Del CCII

En vecka senare börjar jag äntligen känna mig piggare, seg sjukkänning. Nästa vecka är intensiv, uppstart på projekt med eleverna där jag är projektledare, uppstart med två grupper i ett annat område. Sen drar det ihop sig till första examinationen med treorna. :)
 
Lyckades hälla på gammal japansk soja på riset till middagen.. Det var det enda riset kvar så jag åt det ändå. Smakade inte så konstigt ändå, men luktade soja blandat med vinäger..
Just nu ångrar jag mig lite, visst borde man väl inte få matförgiftning av gammal soja?
Skulle inte tro att det är någon fara, men det låter ju inte speciellt gott :D . Det låter ju nästan som det som händer med vin som blir för gammalt?
 
Blev sur över soppan och eftersom jag redan hade allting hemma och framme så hackade jag och nu står en ny kastrull på spisen och puttrar. Känns skönt att jag nu har ett relativt stort antal måltider lagade. Med soppor och grytor stoppar jag ner dem i en fryspåse i en plastlåda. När det frusit tar jag upp den, sätter på ett ziplock och staplar dem på varandra.
 
Min unge sover och vägrar vakna. Egentligen har vi inte så bråttom men jag skulle vilja hinna skriva den extra utredning jag börjat på. Så jag behöver komma till jobbet.
 
Det åskar... :cautious: Inte så konstigt med tanke på väderomslaget, men jag behöver snart ställa mig i duschen och jag gillar inte att göra det med åskväder i luften! Hästarna gick rakt till sitt nya lilla område, så jag antar att de fortfarande tycker att det finns något att äta där. Hoppas att de stannar på rätt sida staketet nu bara!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 084
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 341
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 159
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 726
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp