Vad gör vi? Del CCII

Tack för påminnelsen om den boken, älskade den i tiidiga tonåren.
Det finns en film baserad på serien, på första boken typ, men den blev en flopp tyvärr. Tror den hade kunnat bli bra om man hade ....jag vet inte, gjort den bättre. Minns inte om det är en serie eller skulle bli också, men det är i så fall inget jag sett.
 
Jag gillar Elly, men med stavningen Ellie. Kommer från när jag läste "Imorgon när kriget kom" av John Marsden, tror jag författaren heter.
Jag gillar båda! Även om mitt användarnamn är efter ett smeknamn på en ponny som egentligen stavade Ellie :D

Har alltid tänkt att jag ska läsa den serien men jag var nog mer för lättsmälta böcker även som tonåring :o
 
Jag gillar båda! Även om mitt användarnamn är efter ett smeknamn på en ponny som egentligen stavade Ellie :D

Har alltid tänkt att jag ska läsa den serien men jag var nog mer för lättsmälta böcker även som tonåring :o
Läs den! :)

Kollade på Nexstory och den finns inte som ljudbok, men verkar finnas på Storytel, som jag inte har, suck ;)
 
Läs den! :)

Kollade på Nexstory och den finns inte som ljudbok, men verkar finnas på Storytel, som jag inte har, suck ;)
Jag har Storytel men får inte upp den. Googlar jag verkar den ska finnas men på danska? Märkligt. Inget för mig då jag inte förstår danska för fem öre men :D
 
Vaknade före larmet i morse av ett bestämt "mjau!"; ungkatten som väckte mig för jag skulle flytta på kuddarna så han kunde lägga sig mellan oss, roliga och mysiga katt 🥰.
Efter att älsklingen och jag varit iväg på varsitt idag håll blev det sen tacos och film innan jag åkte tillbaka till stallet; fixade för natten och vanliga temptagningen och sårtvätt av finaste guldhästen 🥰 innan Idol med älsklingen och mysiga honkatten som gjorde oss sällskap i soffan 🥰.
 
Mormor är borta. Hon dog igår kväll inte många minuter efter mitt sista samtal med mamma som vakade, stilla och lugnt. :(

Det är skönt ändå att hon visste vad som skulle komma och har varit redig och klar hela tiden. Allt som har att göra med urnsättningen och annat praktiskt är ordnat som hon vill ha det. Ingen behöver fundera eller undra.
Beklagar förlusten! Men vad fint ändå i allt hemska att det skedde lugnt och stilla. :heart
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Höll på att försova mig till Eckerö båten
Var bara att kasta på sig kläderna, ta medicin och springa till bussen.
Lär dock få vänta i en halvtimme på stationen på Eckerö bussen...
Den går 8,
 
Skickat in yttrandet om sophögen till Hyresnämnden.
Känns mer befriande än jag hade trott.
Helt klart bättre än att älta.
Nu så får Hyresnämnden och Hyresgästföreningen ta emot mina klagovisor i stället för min omgivning.
Bättre så för mig (och min omgivning).
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 952
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 181
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
75 987
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 436
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp