Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit nån timme redan, varit uppe på toaletten och släckt utebelysningen.
Vi har haft en fin kväll ute med melon, lufttorkad skinka, grissini och vin. Gäller att passa på, kan ha varit vår sista utekväll i trädgården här. Hoppas som omväxling att det inte kommer något mer regn våra sista dagar här. På måndag åker mamma, natten mot tisdag åker jag. :(
 
Sovit nån timme redan, varit uppe på toaletten och släckt utebelysningen.
Vi har haft en fin kväll ute med melon, lufttorkad skinka, grissini och vin. Gäller att passa på, kan ha varit vår sista utekväll i trädgården här. Hoppas som omväxling att det inte kommer något mer regn våra sista dagar här. På måndag åker mamma, natten mot tisdag åker jag. :(
Har verkligen inte hängt med mer än att du ska flytta. Mot din vilja?
 
Alldeles nyss! Herregud så vackert. 😭
Knappt synligt med blotta ögat, men genom kameran. Som magi! 😍
9BE35B94-6488-4A9B-8A44-5E118B6DE1BE.jpeg
 
Efter några härliga timmar i stallet och vagnstur med pållan 😍 och älsklingen klippt gräsmattan och jag fixat lite andra sysslor blev det ikväll hämtmat och se dokumentären Galoppvärldens hemligheter, fredagsmys och heeelg 😊.
 
Mäktigt säger dom som vare med om lite lätta skakningar. FY FAN använder man när man vare med om jordbävning.
Ja, det är jag alldeles övertygad om. Den här var 4,9 på richterskalan - det skakade rätt bra men det blev ju aldrig farligt. Hade jag inte vetat om att det händer där ibland hade jag säkert blivit rädd. Självklart förstår jag allvaret med en stor jordbävning och det vill jag INTE vara med om.
 
Mäktigt säger dom som vare med om lite lätta skakningar. FY FAN använder man när man vare med om jordbävning.

Nu svar jag som regel inte sa maktig och eller laskig later bra for mig. Den sista jordbavningen jag varit med om var I South Carolina (som sallan eller aldrig har earthquakes) som var 7.0 pa richterskalan. Epicenter lag precis mellan vart hus och vattentornet i stan ... Vattentornet gick sonder och flera byggnader i staden gick ocksa sonder.

Hemma hos mig, dar jag satt i mitt kontor och inte kom mig for att ga ut innan det var over, sa foll grejor ner fran nagra hyllor, ett par glas foll ner i diskhon och gick sonder. I stallet ramlade ocksa nagra grejor och det var den enda skada som skedde ... men det var laskigt darfor att jag varit med om jordbavningar tidigare och vet hur stora skadorna, bade pa manniskor och annat, kan bli.
 
Min kropp har tydligen bestämt sig för att det är julafton eller något. Vaknade strax innan fem och lyckades sen sova tyyyp en timme till.

Men nu är jag allt vaken. Vi ska dessutom antagligen ut med några vänner ikväll, så lite sovmorgon hade ju varit trevligt. :rofl:
Ligger nog kvar i sängen och ser om det kan sovas nån timme till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
645
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp