Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från och med 5 augusti så har jag jobbat varje kväll fram till 23, förutom när vi var bortresta förra helgen. Inte för att jag arbetat särskilt mycket mer än heltid men för att vi har haft inskolning och sedan sjukt barn hemma som gjort att jag behövt dela upp min arbetsdag. Nu börjar jag så smått bli klar inför vår stora lansering på måndag och jag inser att.. jag kan ha en ledig kväll ikväll? Vad otroligt lyxigt det känns. Jag ska nog laga en god middag och öppna en flaska vin. Kanske till och med hinna byta några meningar med min man.
 
Jag gör absolut ingenting. Det är också vad jag har gjort sedan jag kom hem för ett par timmar sedan :cautious:

Det är fint väder ute, så jag borde kanske gå ut och hitta något att göra. Det finns ju alltid massor att göra på en gård!

Men jag är också trött och seg och oerhört svårstartad för tillfället. Samtidigt har jag en inre rastlöshet/oro, som sannolikt skulle försvinna eller i vart fall minska om jag aktiverar mig med något. Jag behöver nog en spark där bak, helt enkelt, men de enda som är hemma och skulle kunna ge mig en motiverande spark är två små hundar som ligger och snarkar ikapp på soffan :D
 
Jag gör absolut ingenting. Det är också vad jag har gjort sedan jag kom hem för ett par timmar sedan :cautious:

Det är fint väder ute, så jag borde kanske gå ut och hitta något att göra. Det finns ju alltid massor att göra på en gård!

Men jag är också trött och seg och oerhört svårstartad för tillfället. Samtidigt har jag en inre rastlöshet/oro, som sannolikt skulle försvinna eller i vart fall minska om jag aktiverar mig med något. Jag behöver nog en spark där bak, helt enkelt, men de enda som är hemma och skulle kunna ge mig en motiverande spark är två små hundar som ligger och snarkar ikapp på soffan :D
Jag har ofta sådär, rastlös inuti men kan inte komma för mig att göra nåt.
 
  • Hjärta
Reactions: MML
Borde gått till Liljeholmen, men känner att det är lite försent om jag ska hinna åka till torget för att handla frukt. Så det blir nog bussen. Måste också köpa lim eftersom mina hörlurar har gått sönder.

Sparkspark
 
Pest eller kolera?
golv eller Ikea lek som inte är ett Ikea
20240830_174355.jpg


Om någon undrar vad det ska bli så är det trapphallsstaketet
 
Hemma. Intressant det där med rusningstrafik och trängsel. Vissa delar av resan var det helt smockfullt och man fick stå och trängas. Samma sträcka tillbaka igen så var det i princip tomt. Nåja, har nu bunkrat upp frukt och grönsaker, får passa på när det fortfarande går att köpa.

Kallt och klibbigt. Har droppat lite men det är fortfarande tungt i luften.
 
Åskade i natt när jag sov.
Sen jobbat idag.
Rösten höll men oj så slemmig jag var.
Efter jobbet sov jag en och en halv timme och nu kollar jag tv.
 
I dag ar forsta dagen av en 4 dagars helg for "arbetar dagen". Dagen's temperatur lar ska bli 36*C (38*C ar utlovat i morgon) sedan sjunker det till under 30*C igen och bara en dag den har 10 dagars perioden sags ska bli 30*C. Tursamt nog ar nattemperaturerna svala, runt 11-12*C sa mornar och kvallar ar skona.

I dag ska vi ivag och utratta arenden i narheten av var vara barn bor, sa jag tar med Puppy Emma-Sue och lamnar henne med en av sonerna medan vi ar ute pa stan och harjar. :p
 
Tagit helgen! Slut.se
Har hämtat kaffekapslar som jag har beställt.
Och så fikade jag på cafe. Kyckling/majonäs-macka och en mjukglass jag inte skulle äta. Men det var gott.
IMG_0275.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
646
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp