Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kunde inte somna igår utan låg vaken till 3 ungefär. Äter frukost och sen ska jag iväg till huset och köra minst ett lass till återvinningen.
Ett lass i min värld är den mängd som går att trycka in i min Kia Rio. Alltså en väldigt begränsad mängd :laugh:
Just nu behöver jag fixa lite mackor att ha med mig men att öppna den nya osten känns som ett oöverstigligt hinder :down: Ibland fastnar jag på de mest underliga saker. Hur svårt kan det vara?
 
Skulle gå till morsan och hjälpa henne föra över mobilt bank-id från gamla telefonen till nya. Well. Hon hade inte batteri i den gamla så det gick inte att göra något... På vägen hem ringde jag vårdcentralen för att boka ny tid. Visade sig att de inte skickar ut sms-påminnelse om man inte specifikt ber dem om det. Helt idiotiskt system.

Det går bra nu...
 
Akuten vill man helst inte vara på hoppas du får provsvaren nu alldeles snart 🤗
Ja efter ett tag så hade prov svaren kommit och det var väl inte så bra så jag var tvungen att bli in lagd och nu har dom tagit ännu mera prover för att av göra hur dom ska gå vidare med ut redningar och be handling osv 🙁 Och dom pratar ju helatiden massa sjukhus språk som normala personer inte fattar så jag vet fort farande inte om det är nåt jätte allvarligt liksom men jag tror inte det 🙃
 
Ja efter ett tag så hade prov svaren kommit och det var väl inte så bra så jag var tvungen att bli in lagd och nu har dom tagit ännu mera prover för att av göra hur dom ska gå vidare med ut redningar och be handling osv 🙁 Och dom pratar ju helatiden massa sjukhus språk som normala personer inte fattar så jag vet fort farande inte om det är nåt jätte allvarligt liksom men jag tror inte det 🙃

Så tråkigt att det blev som du var orolig för men ändå bra att de tar det på allvar och kam hjälpa dig ❤️. Man önskar ju att de kunde tala vanlig svenska så man som patient förstår, förstår jag!
 
En av stallkatterna har varit borta sedan i tisdags och vi trodde nog alla den lille parveln ätits upp av något. Men ungarna här red runt till ALLA boende även många km bort för att fråga. Idag ringde några och hade hittat katten! Han är inte ens ett år. Hans kull-brorsa blev så lycklig! 😍

Är han kastrerad? Okastrerade hanar brukar vandra iväg, inbland ganska långt och ibland gå vilse.
 
Jag ar vaken, duschad och klar for forsta arbetsdagen efter sommarlovet. Klockan ar 5 och alla hundar sover sa jag kan vakna i lugn och ro. 🥱

Antingen ar Emma-Sue den mest foljsamma valpen i varlden ... eller sa kor jag helt slut pa henne pa dagarna. Hon sover som en gris hela natterna och sover fortfarande trotts att jag vandrat runt i sovrummet och gjort mig klar.
Life is good!:)
 
Trött som bara den. Försöker sticka resår i två färger men hjärnan glömmer bort de aviga maskorna hela tiden.. Dessutom har det ena nystanet trasslat ihop sig.

Ute blåser det halv storm. Men det regnar i varje fall inte.
 
Har varit hos tandis och fått (köpt) en krona. Djupt hål i plånboken men bra ändå.

Ska dricka lite te och sedan hämta barn på fritids, idag blir det parkour!
 
Första riktiga skoldagen är slut och det är jag med. Fick en massa ångest innan sista rasten, så for hem smått panikartat. Men kändes ändå okej att gå lite tidigare, missade bara att träffa ledningsgruppen.

I övrigt gick dagen bra, trevliga kurskamrater och verkar vara bra personal på utbildningen.
Nu gäller det bara att undvika panikångest så ska det nog gå bra.

Även beställt hem en mattebok.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp