Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgon ar forsta skoldagen och darfor forsta arbets dagen for mig. Det ska faktiskt bli skont med lite struktur igen. Det kanns fanigt dock, nasta helg ar 4 dagar ledigt for Labor Day (Arbetar dagen) sa vi startar med 4 dagar och sedan en av landets langhelg ledigheter som jatte manga reser bort for ... det ar ju latt att gissa vilken narvaro skolorna har den har veckan 🙄
 
Läser om ME/CFS, innan har det varit uppe på tapeten att jag kanske har det. Det där att jag blir sjuk av träning kan vara ett symtom. Eller bara höga kortisolnivåer. Oavsett blir det ju dåligt om jag slutar röra på mig så det får jag inte.
Ska testa sova lite till.
 
Ska snart köra sonen till skolan, själv börjar jag inte förrän senare och tänker inte åka dit en minut i förväg eftersom jag känner mig sur på schemaläggaren. :cautious:

Så fruktansvärt ont i lederna i händer och underarmar idag efter gårdagens fix, vill helst grina.
 
...och nu efter fem timmar och ett tjugotal provade trivs jag som fisken i vattnet. :bump:
Tänker tillbaks på ölfestivalen i fredags. Jag hade sett fram mot den ett år, sedan förra gången, och blev inte besviken. Utbudet var svårt att omfamna ens mentalt; under fredagen fanns någonstans runt 300 olika öl ur alla stilar att smaka och samma sak (varav kanske 100 nya) under lördagen. Gott om suröl och stout - mina favoritområden. Genom strikt selektering hann jag smaka 25, hade gärna gått även på lördagen och hunnit med ytterligare lika många... men jag är glad ändå. ☺️

Det här med hantverksöl är dock en rätt segregerad grej. Dels kulturellt/religiöst - genom att många utifrån sin religiösa övertygelse inte intresserar sig för öl alls. Dels åldersmässigt - få besökare på festivalen var under 30, median kanske i spannet 45-60. Dels ekonomiskt, vilket förstås även vilar på åldersbiten - det hjälper om man kan vara hyfsat obrydd om huruvida en öl kostar 20, 40 eller 80 kronor. Dels i någon mån utifrån ett klassperspektiv, där ölintresse på den här nivån i allt väsentligt existerar i en avgränsad mittfåra av relativt välbeställd medelklass, sett som tydligt apart både uppifrån och nerifrån.

Men gött var det. 🤤
 
Sååå gott tvätten doftar nu när vi köpt sprillans ny tvättmaskin och själva från början kan försöka hålla så ren det bara går 😃😊. Den nya och rejäla torkvindan verkar funka i den förbaskade blåsten som fortsätter härja; mina ögon blir dana och det är ju givetvis ännu viktigare att plocka upp de gröna ekollonen som ramlar ner pga blåsten men det positiva är ju såklart att det underlättar för hästarna; pållan slipper slå galet efter insektseländena 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp