Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt i möte eller rättare sagt tog en promenad med leo under tiden .Så kom dom på vi skulle kolla medlemsregistret och tydligen är det bara jag som kan kolla det än så länge då dom andra missade utbildningen .Tur var väl det då vi såg att förbundet missat en massa saker
 
Sitter hemma vid köksbordet och äter middag. Helt slut efter en lång och intensiv arbetsdag. Har väl suttit ner kanske 10 min sen jag gick hemifrån vid 9 i morse. Rasten använde jag till att vara ute och gå med hundarna. Men, solen skiner och några vänner undrade om jag vill ut på kvällspromenad, och hundarna behöver ändå rastas. Såååå om någon minut ska jag ge mig ut igen för att strosa runt lite. Det ska bli SÅ skönt att sätta sig i soffan sedan.
 
Forvisso, men smaken om man anvander ljus sirap eller mork ar stor ... eller om man anvander molasses eller majssirap. Bada ar lika sota, men den ena har en mycket specifik smak, den andra ar bara sot.
Bara för vetenskapens skull ;) testade jag först ett par droppar ljus sirap och sedan ett par droppar mörk. JÄTTESTOR skillnad! Den mörka har ett helt annat djup, och till och med lite beska. Den upplevs inte söt på samma sätt som den ljusa. Inte konstigt att jag föredrar den mörka framför den ljusa på min gröt. Mycket mer smak :) !!
 
Helt slut och lade mig redan ca 19. Kört ett stort lass till tippen och har säkert minst fyra släp kvar jag borde slänga i veckan. Sålt mina högst älskade höns, känns jättekonstigt att varken har några höns längre eller hästarna kvar hemma. Som jag grät över hönsen igår kväll. 😭

Nu har jag två dagar på mig att försöka packa ihop vad jag ska ta med mig av allt som flyttfirman inte "fick plats med" trots att de visste det var en villa och inte en tvåa som skulle flyttas. Sen köra allt själv, bära in och köra hem igen på två dagar, ca 140 mil. 😳 Efter det har jag "bara" resten kvar att magasinera. I morgon ska jag måla om minst två, helst tre rum. Jag måste även kapa upp ett äppelträd som brutit ihop helt av all frukt, skära två träd som flera grenar gått av på, helst plocka massor med äpplen, päron och plommon som jag vill ta med mig. De sista äggen ska få följa med. :(

Avfrosta och slänga allt i ena frysen, syrran som skulle hjälpa mig hade inte sett att dörren inte gick igen ordentligt när jag var borta två dygn och hon hade inte hört att den larmade och allt hade tinat, så fisk, skaldjur, kött, grönsaker och bär är bara att kassera. Hundarna var mycket glada över misstaget. :d Hon åkte hem igen, så mycket var alla löften om hjälp värda. :banghead: Jag orkar inte lösa världsproblemen, hennes och mina samtidigt. :arghh:

Varulven har tid hos veterinären i morgon men jag får nog stryka den och boka en avlivning senare, allt flängande fram och tillbaka pga andras misstag sliter både på min ork, min tid, min bil och min ekonomi. 😰

Jag behöver vara ledig en månad till innan jag byter jobb, trädgården är en misär och jag ett vrak! 🤯 😵
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp