Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tanten klagar alltid på att vi inte har nåra sängkläder .När jag kom på djupet i skåp 2 hittade jag så det räcker fan till ett mindre hotell Badlakan räknade jag till 45 st. Jösses med saker en garderob kan svälja :laugh:

Jag stadade linneskapet med bara dukar och handdukar haromveckan. Jag sorterade ut 10 handdukar till "hundhanddukar" ... kastade fler och undrar vad vi ska ha alla handdukar som ar kvar i skapet till. :D
 
Några lister uppsatta, spacklat ett hål i sidoljusets karm och vikt ihop presenningarna till pelletsen. Lite vila nu för kl 17 blir det träning :)
 
Brukar försöka undvika att handla från amazon, men det verkar vara enda stället i Sverige som säljer böcker jag skulle vilja köpa
 
Det var solsken när jag gick till affären men nu börjar det blåsa och himlen är sådär mörkblålila. Skönt att vara hemma, varm och torr med katten innan det brakar loss. Enligt smhi ska det inte regna alls idag. Hmm.

Edit: nu har de ändrat till 0.1 mml.
 
Jag stadade linneskapet med bara dukar och handdukar haromveckan. Jag sorterade ut 10 handdukar till "hundhanddukar" ... kastade fler och undrar vad vi ska ha alla handdukar som ar kvar i skapet till. :D
I dag i tvätten sorterade jag ut ännu en sliten handduk till hundhandduk, som man mer kan se igenom än använda, och min fundering var mer att mina handdukar sinar i rätt hög hastighet nu. De är slitna! Hade second hand affär i min närhet där jag bodde tidigare för sådant, men här verkar stadsmissionen inte sälja handdukar, dukar, påslakan osv. Hade gärna köpt en drös linnehanddukar för en billig slant liksom, samma med påslakan.
Så jag får går på handduksjakt typ. :)
 
Tänkte att det kanske blir för söt med ljus? Det är 2 dl sirap till två limpor
Kanske det blir, har inte funderat så mycket på det, eftersom just sirap är söt ändå, men det har du ju förstås rätt i, tänkte inte så långt.
Hjälper det kanske att ta mindre sirap om man har fel sort hemma kanske?

Bakade på ett recept som skulle ge två limpor men gjorde en limpa och bullar för resten. Bullarna blev inte fullt så bra som limpan dock, lite för kompakta tycker jag. Men brödet blev gott.

Vad är vit sirap? Har vit sirap också.... :o
 
I dag i tvätten sorterade jag ut ännu en sliten handduk till hundhandduk, som man mer kan se igenom än använda, och min fundering var mer att mina handdukar sinar i rätt hög hastighet nu. De är slitna! Hade second hand affär i min närhet där jag bodde tidigare för sådant, men här verkar stadsmissionen inte sälja handdukar, dukar, påslakan osv. Hade gärna köpt en drös linnehanddukar för en billig slant liksom, samma med påslakan.
Så jag får går på handduksjakt typ. :)

Jag har hur manga tjocka och fluffiga jattelika badlakan som helst ... de som syns att de ar tvattade har nu gatt till hundhandukar ... de som fortfarande ligger i linneskapet (och de som hanger i badrummen) ser nya ut. De som sag slitna ut ar nu kastade ... utom tva som ocksa har "minnen"🙄 och darfor fick bli hundhanddukar.😁
 
Kanske det blir, har inte funderat så mycket på det, eftersom just sirap är söt ändå, men det har du ju förstås rätt i, tänkte inte så långt.
Hjälper det kanske att ta mindre sirap om man har fel sort hemma kanske?

Bakade på ett recept som skulle ge två limpor men gjorde en limpa och bullar för resten. Bullarna blev inte fullt så bra som limpan dock, lite för kompakta tycker jag. Men brödet blev gott.

Vad är vit sirap? Har vit sirap också.... :o
Mörk Sirap har en kraftigare maltsmak och ger mörk färg till ditt bröd. Ljus sirap har mer smak av karamell och används med fördel till småkakor och godis. Vit Sirap inte har inte så mycket smak och vi rekommenderar Vit Sirap till vetedeg för att baka kanelbullar och vetelängder.
 
Jag har hur manga tjocka och fluffiga jattelika badlakan som helst ... de som syns att de ar tvattade har nu gatt till hundhandukar ... de som fortfarande ligger i linneskapet (och de som hanger i badrummen) ser nya ut. De som sag slitna ut ar nu kastade ... utom tva som ocksa har "minnen"🙄 och darfor fick bli hundhanddukar.😁
Hoppsan så olika det kan vara :)

Jag tror jag har 10 handdukar (till kroppen, inte händerna nu) och i stort sett alla utom kanske 2 är slitna i varierande ordentlig grad. :o
 
Mörk Sirap har en kraftigare maltsmak och ger mörk färg till ditt bröd. Ljus sirap har mer smak av karamell och används med fördel till småkakor och godis. Vit Sirap inte har inte så mycket smak och vi rekommenderar Vit Sirap till vetedeg för att baka kanelbullar och vetelängder.
Tack för att du tog reda på det åt mig, hade kunnat göra det själv egentligen, men snällt av dig! :heart Ska införskaffa en flaska mörk sirap, trodde jag hade det, men när jag rotade efter den så fanns bara de två andra, tänkte tänkte att går det så går det :D
 
Några 0.1 mml blev det inte fast the inte regnade särskilt lång tid så öste det ner. Katten kom punktligt halv fem och kräver mat.
 
Tack för att du tog reda på det åt mig, hade kunnat göra det själv egentligen, men snällt av dig! :heart Ska införskaffa en flaska mörk sirap, trodde jag hade det, men när jag rotade efter den så fanns bara de två andra, tänkte tänkte att går det så går det :D

Tänker att mörk sirap ger en helt annan smak till brödet.
Mörk sirap är VÄLDIGT god på havregrynsgröt :d!
 
Försöker få en kompis med sambo, som letar gård, att köpa gård här istället för där de bor nu (de vill flytta söderut, så det är ju perfekt!). Går sådär :p De får så mycket mer gård för pengarna här ju! Plus att vi inte skulle bo 40 mil ifrån varandra längre.
 
Jag har hur manga tjocka och fluffiga jattelika badlakan som helst ... de som syns att de ar tvattade har nu gatt till hundhandukar ... de som fortfarande ligger i linneskapet (och de som hanger i badrummen) ser nya ut. De som sag slitna ut ar nu kastade ... utom tva som ocksa har "minnen"🙄 och darfor fick bli hundhanddukar.😁
Problemet är att leo vägrar badlakan .Handdukarna han har är mindre än en vanlig .Då är han nöjd och jag kan torka honom utan en massa liv och morrande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp