Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Forvisso, men smaken om man anvander ljus sirap eller mork ar stor ... eller om man anvander molasses eller majssirap. Bada ar lika sota, men den ena har en mycket specifik smak, den andra ar bara sot.
Självklart. Annars vore det väl ingen mening med olika sorter. :)

Jag tvivlar bara på att någon sort är sötare än de andra. Sötman är densamma men smaken olika.
 
Mamma och pappa har nu smakat mina rosenvattensäpplen. De tycker båda som jag.
Jag undrar vad det är för sort 🤔
Jag har hört talas om sådana äpplen men vet inte vad det heter alls. Minns inte mycket mer än just det du själv har skrivit så kan inte hjälpa dig, mer än stötta dig i att du inte inbillar dig smaken. :)
 
En av stallkatterna har varit borta sedan i tisdags och vi trodde nog alla den lille parveln ätits upp av något. Men ungarna här red runt till ALLA boende även många km bort för att fråga. Idag ringde några och hade hittat katten! Han är inte ens ett år. Hans kull-brorsa blev så lycklig! 😍
 
Senast ändrad:
Haft myskväll med pålle och zick-zackat mellan kratrar i ridhuset efter att de haft fölvisning idag. Såg det som bra träning att vända och tvära så på givna ställen. 😅
Nu väntar jag på sambos goda mat.
Sen ska vi ”psykopata oss” som vi kallar det när vi ser House of Cards IOM creepy karaktärer i den. 😅
 
Var för slut för att laga mat så jag gick till affären. Medans det blev ösregn och åska:nailbiting::D Väntar på min spenatfryspizza eller ja ugnen har inte ens hunnit starta upp hehe

Mitt lysrörsproblem är iaf löst, så skönt!
 
Jag har gett mig själv en diskmaskin. Den är pytteliten och kommer behöva typ vaselin för att få plats på min diskbänk. (Hade det gått att köpa en mer standard hade jag gjort det).

Jag har varit sugen sen jag flyttade hit (november) och sade till mig själv att om jag kommer att få anledning att använda min diagnosförsäkring ska jag få en diskmaskin.

IMG_2371.jpeg
 
Var för slut för att laga mat så jag gick till affären. Medans det blev ösregn och åska:nailbiting::D Väntar på min spenatfryspizza eller ja ugnen har inte ens hunnit starta upp hehe

Mitt lysrörsproblem är iaf löst, så skönt!

Åh just det. Lysröret vid spisen har börjat flimra. Bah.
 
Jag har gett mig själv en diskmaskin. Den är pytteliten och kommer behöva typ vaselin för att få plats på min diskbänk. (Hade det gått att köpa en mer standard hade jag gjort det).

Jag har varit sugen sen jag flyttade hit (november) och sade till mig själv att om jag kommer att få anledning att använda min diagnosförsäkring ska jag få en diskmaskin.

Visa bifogad fil 152044
Har också funderat på en Bob!
Men ska fundera lite till.
 
Jag har gett mig själv en diskmaskin. Den är pytteliten och kommer behöva typ vaselin för att få plats på min diskbänk. (Hade det gått att köpa en mer standard hade jag gjort det).

Jag har varit sugen sen jag flyttade hit (november) och sade till mig själv att om jag kommer att få anledning att använda min diagnosförsäkring ska jag få en diskmaskin.

Visa bifogad fil 152044

Vilken liten en! Får ju vår bänkdiskmaskin att kännas som stor plötsligt 🤣. Men oavsett storlek är det ju sååå skönt med en!!!
 
Jag har gett mig själv en diskmaskin. Den är pytteliten och kommer behöva typ vaselin för att få plats på min diskbänk. (Hade det gått att köpa en mer standard hade jag gjort det).

Jag har varit sugen sen jag flyttade hit (november) och sade till mig själv att om jag kommer att få anledning att använda min diagnosförsäkring ska jag få en diskmaskin.

Visa bifogad fil 152044
Ryms det ens en tallrik i den?
 
Efter en härlig ridtur I skritt och en liten samlad galopp på fältet (hänsyn till underlaget) och en kort men snabbare på grusvägen som nu är mjukare 😍, middag och fixat de vanliga söndagssysslorna här hemma kände jag för ett långt bad med ett tänt lavendelljus innan det var dags att krypa ner i renbäddad säng 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp