Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit in till stan på biblioteket och lånat två böcker. Det är första gången på typ 100 år jag lånar böcker där 😅 Jag fick ta hjälp och hon vid disken sa att det nog är lika bra att jag får ett nytt konto 😂 Så nu har jag mera att läsa!
En gång när jag skulle logga in för att reservera/kolla efter nån bok så funkade inte min inlogg! Jag fanns inte :eek: Mailade dem och de svarade att om man inte lånar nåt på tre år så avslutas kontot. :bag:
Så fick ordna ett nytt konto.
 
En gång när jag skulle logga in för att reservera/kolla efter nån bok så funkade inte min inlogg! Jag fanns inte :eek: Mailade dem och de svarade att om man inte lånar nåt på tre år så avslutas kontot. :bag:
Så fick ordna ett nytt konto.

Är nog snarare 23 år sen jag lånade något på biblioteket senast 😂 Minns plastkortet jag hade på låg- och mellanstadiet men det användes ju mest på bokbussen. Så ett nytt konto och kopplat så jag kan blippa körkortet kändes på sin plats 😅
 
Sitter i soffan och har ätit müsli och druckit kaffe och tittar på Mr Monk.
Överväger en tur i löparskorna om en stund för det innebär att jag kan sova en och en halv timme längre i morgon.
 
Jag har fått blod 😫 Men sen fick jag iallafall träffa min hund ❤️ Kanske en för del att fort farande räknas som barn haha! Dom tyckte synd om mig så jag fick komma ut och träffa han ett tag så mamma kom med han ❤️
Nu är det snart middag och jag ska få pannkakor 👍
Jag HATAR att vara på sjukhus men iallafall bra när dom gör såbra sommöjligt för en!
 
Hemma. Jag har anmält mig som volontär på brottsofferjouren och kände att jag behövde en liten uppfriskning i rättegångar (tidigare nämndeman) så satte mig som åhörare. Ibland glömmer man bort att säkert 90% av alla brott som begås i Sverige är 'vardagsbrott.' Tre brottsmål, förfalskning av urkund. Syrisk kvinna som lämnat in förfalskat gymnasiebetyg till UHR. Sexuellt ofredande. En man som under en månad 2023 skickade massa mess till sin chef, vissa av dem sexuella. Samt länkar till kärleks/sexsånger. Bedrägeri. En kille som förfalskat intyg på att han skulle gå en utbildning på Malta och fått ut CSN.

De två första dömdes till dagsböter och villkorligt. Den sista blev kanslidom, antagligen för att klockan var fyra. De tre tilltalade var nog ett ganska bra urval. Den syriska kvinnan menade, och jag tror henne, inte att lämna in falska dokument. Mannen med sexuellt ofredande erkände direkt och bad om ursäkt. Förklarade att det inte varit något sexuellt utan att han mått dåligt och druckit och sedan på fyllan skickat messen. Rådmannen sa till honom att hålla sig borta från mobilen när han druckit :rofl: Den tredje att han inte fattat att det var CSN utan det var en kompis som hjälpt honom att få lån eftersom han fanns hos KFM och inte fattat att det var ett csn eftersom han inte visste vad det var. Vilken kompis som fixat det ville han inte uppge, men denne hade tagit 40% i avgift för att förmedla lånet. Det var KFM som stämt honom.

Man får en sån intressant inblick i samhället genom att gå och lyssna. Kan verkligen rekomemndera folk att göra det.
 
Stressat som vanligt idag och är superstressad men försöker ta det lite lugnt 30 minuter efter jag grillat fläskkarré och Ingrid Marie, sen ska jag fylla ett släp och köra upp inatt/morgon bitti, klockan ställd på 03:15. Tömma släpet, köra till hästarna och titta till dem och sedan övernatta och åka i svinottan ner igen. Börjar bli en tråkig vana. :meh:

Ringde veterinären för att flytta varulvens tid som jag egentligen varken hade tid eller råd med. Ringde dem igen och bad om att få flytta tillbaka till den gamla tiden när de undrade om jag inte kunde ta det senare i veckan. När jag sa nej, de frågade och jag förklarade varför höll jag på börja gråta och vi fick komma som planerat.

Väl på plats med en glad varulv hade han gått ner 2 kg sedan förra året. De väntade på oss när vi kom in, jag blev bjuden på kaffe och fick sedan träffa veterinären. Allt var bra med hjärta och lungor så han fick en spruta, klorna klippta och jag fick en kram så jag höll på börja gråta igen. 😰

Jag hade verkligen inte råd men jag orkade inte med ytterligare elände nu med att planera in en avlivning istället när han blivit så pigg och glad när det är svalare ute, så jag får sälja en njure istället, jag har ju två. 😬

Nu är min rast slut så jag ska börja fylla släpet med allt flyttfirman inte tog som avtalat. Vete :devil: om jag hinner tömma huset tills på torsdag, men jag måste försöka eller boka om flyttstädet. På måndag ska jag vara på min nya arbetsplats. 😓
 
Jobbar långdag idag och blir samma imorgon. Men hann med att göra pressgurka på fm, så ska definitivt laga pannbiff med potatis, lingonsylt och pressgurka på onsdag då tid finns! :d

Scannat av hemnet och surar över att det enda jag har råd med ligger så sjukt långt bort. Det är den där vågen, vilket som väger tyngst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp