Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Båda är såklart riktigt roliga. Säger jag som i grunden är keramiker men just upptäckt silversmide. Men alltså, silversmide är så himla spännande!
Massa roliga grejer och en massa roliga metoder.

Gick en silversmidekurs i våras och i helgen gick pappa och jag en kurs tillsammans. Pappa planerar nu att bygga om sitt garage till silversmedja och jag planerar att lära mig mer så jag kan använda verkstaden som finns i vår kollektivverkstad. Helt klart beroende! 😅
Får fundera lite på hur jag vill göra! Skulle faktiskt kunna göra bägge grejerna om jag vill 😉
 
Som sagt, kommer självklart inte att kopiera något. Vi har två prov under kurstiden. Om det känns som om jag klarar mig på anteckningar från böckerna, så är det bra. Men om någon/några böcker känns extra viktiga får jag helt enkelt köpa dem lite längre fram :) . Men man behöver ju inte köpa alla på en gång - och upptäcka att man kanske inte alls behöver alla - som jag brukar göra!
Så har jag också gjort, att låna och läsa och anteckna-studerat helt enkelt och sedan känt att jag inte behöver köpa boken eftersom jag kunde ämnet tillräckligt väl ändå på det viset. Andra har jag fått köpa ändå pga svårare ämne/inte lika intressant så svårare att lära sig. :)
 
Lagar mat efter en dag i stallet. Alltid lika roligt. Idag fick min kille visa stöd till en annan mer hyperaktiv häst i ridhuset. Halle var så lugn och somnade trots att hästen stegrade och hoppade runt. Till slut blev hästen lugn. Halle är bra han. Min bästa kille. ❤😍

Jag lagar just nu potatismos och falukorv. Tänkte överraska sambon med min härliga matlagning 🤣
 
Första riktiga skoldagen är slut och det är jag med. Fick en massa ångest innan sista rasten, så for hem smått panikartat. Men kändes ändå okej att gå lite tidigare, missade bara att träffa ledningsgruppen.

I övrigt gick dagen bra, trevliga kurskamrater och verkar vara bra personal på utbildningen.
Nu gäller det bara att undvika panikångest så ska det nog gå bra.

Även beställt hem en mattebok.

Varför ångest? 😔
 
Vaknade av en mardröm. Så förbannat trött på drömmar.
Blev liggande med telefonen och kom på att lönen hade trillat in. Gick in och förde över pengar till sparkontot. Kanske sover gott nu.
 
Har en långsam morgon även idag, sonen ska köras till skolan om en timme och sedan hinner jag hem en-en och en halv timme innan jag själv ska till jobbet.
Har bara en halv egen lektion idag då jag och ett par kollegor ska på utbildning. :) Blir därmed en lång dag men jag hoppas att den är givande! 😀
 
Honkatten utsläppt och hanen ville också absolut ut; märker ju att det är lugnt nu på morgonen efter den hårda blåsten igår så tog ut honom i selen en liten stund medan ugnen värmde upp, nöjd katt :). Just nu frukostpaj, gott :)
 
Sitter i soffan och äter frukost. Om knappt en timme ska jag cykla till jobbet för morgonmöte. Sedan blir det hem igen, motionera hundar, äta lunch och åka tillbaka till jobbet för att jobba kvällspass. Hoppas att morgonmötet blir kort så att jag hinner vila lite.

Måste komma ihåg att köpa vaniljsås också, för igår fick jag äpplen som chefen plockat åt mig från hennes äppelträd! Här ska göras äppelpaj :D (och tydligen har hon mer äpplen på G åt mig. Så otroligt snällt.)
 
Så trött. Blev inte många timmar inatt heller. Skulle behöva sova ordentligt..
Men, ny dag nya tag!

Idag ska vi greja i trädgården. Försöka flytta de sista två pallkragarna. Göra iordning för höstsådd kanske. Ska så in bland annat vallmo på plättarna där pallkragarna stått. Blir en fin inramning till sandlådan som ska komma på plats nästa år.
 
Äter frukost nu
Ska flytta lite möbler mm så att de med nya tvättmaskinen kan komma in och byta ut den mot den gamla
Den gamla la av för några veckor sedan, så vi har köpt en ny
Hoppas på att de inte bara lämnar av den nya på golvet
Vilket de gjorde med nya frysen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp