Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plötsligt snurrar det och orkar knappt lyfta armarna än mindre gå stadigt. Det här har ju hänt några gånger tidigare. Blodtryck är 143/51 så snarare för högt än lågt. Har en 'riktig' mätare jag köpte för ett tag sedan och som ligger bredvid datorn. Blodsockret ligger på 4.0 fastande.

Funderar på vad sjutton det är. Var hos VC i våras. Just då var trycket lite lågt så jag fick i uppdrag att testa det några gånger varje dag. Det låg helt normalt. Blev inte heller yr så gick inte tillbaka. Jaja, får sitta på min stol och dricka vatten tills det går över.
 
Varit hos optikern och fått recept på. Ha glasögon och testat lite bågar 😃 Tyvärr rekommenderade de att inte välja pilotbågar vilket jag tänkt på i flera år, då jag har så pass allvarligt synfel att det kommer bli tungt och inte så snyggt med glasen i sådana bågar även med förtunnade glas.
Men hittade två par bågar jag gillade mycket! Problemet är att alla jag visat bilderna för har röstat för det paret som ligger 2:a på min lista 😅 Mem ska sova på saken och gå dit igen med lite andra kläder och frisyr, och se om jag känner samma, för då väljer jag mina favoriter ändå så klart :) De var dessutom några hundralappar billigare.
 
Halleluja! Äntligen har min skorstenshuv tagits bort. Den lossnade på ena sidaskorstenshuvn så den lyfte och slamrade ner när det blåste. Plåt mot skorsten. Kan meddela att en skorsten är en bra resonanslåda :meh: Man sover inget vidare när det blåser och huven är lös.

Takfirman några byar bort stannade till och tog bort den. Typ 10 minuters jobb. Inte speciellt stor peng heller.

Jag har dragit på det länge för jag har varit rädd att det skulle dra iväg i kostnader. Har ju ingen aning om hur det ser ut på taket. Får svindel av att stå på en köksstol. Men inget behövde lagas eller fixas. Killen lossade ett par skruvar, lyfte bort plåten pch klättrade ner. Tog t.o.m. med sig plåten.
:banana:
 
Varit hos optikern och fått recept på. Ha glasögon och testat lite bågar 😃 Tyvärr rekommenderade de att inte välja pilotbågar vilket jag tänkt på i flera år, då jag har så pass allvarligt synfel att det kommer bli tungt och inte så snyggt med glasen i sådana bågar även med förtunnade glas.
Men hittade två par bågar jag gillade mycket! Problemet är att alla jag visat bilderna för har röstat för det paret som ligger 2:a på min lista 😅 Mem ska sova på saken och gå dit igen med lite andra kläder och frisyr, och se om jag känner samma, för då väljer jag mina favoriter ändå så klart :) De var dessutom några hundralappar billigare.
La en omröstning på Instagram och 100% har hittills röstat på ”fel” båge 😂
 
Haft introduktioner på skolan hela dagen och jag är helt slut i huvudet. Sov en timme när jag kom hem, men är fortfarande lika trött.
Imorgon har vi matte hela dagen, jag är såklart sjukt nervös då jag känner mig helt lost gällande matte numera. Inte läst matte på nästan 20 år..
 
DSC_6047.JPG

Skybar i Luleå. Because I'm worth it.
 
Ätit middag. bakad potatis med keso och gravlaxröra, mycket gott. Samt städat och diskat. Nu gnugga in kycklingklubbor med kryddor till morgondagens middag. Så förbaskat praktiskt. Imorgon är det bara att stoppa in dem i en form i ugnen. Och att de räcker i två dagar för att ytterligare minimera disk och besvär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp