Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en långsam halvmil i löparskorna.
Nu ligger jag nyduschad i sängen och tittar på trav och halv åtta hos mig.
IMG_0204.jpeg
 
Testar en annan strategi den här gången. Har beställt EN bok av den kurslitteratur jag förväntas läsa. Har lånat ett par böcker på biblioteket, och lagt fjärrlånebeställningar på tre till nu ikväll. Lite oklart hur det ska funka dock? Jag får ju inte ha böckerna hur länge som helst. Men jag tänker att jag kanske kan anteckna flitigt :nailbiting: ! Vi får se. Går det inte så får jag väl kasta in handduken och köpa ytterligare böcker. Men det hade varit skönt att spara lite pengar :) !
 
Testar en annan strategi den här gången. Har beställt EN bok av den kurslitteratur jag förväntas läsa. Har lånat ett par böcker på biblioteket, och lagt fjärrlånebeställningar på tre till nu ikväll. Lite oklart hur det ska funka dock? Jag får ju inte ha böckerna hur länge som helst. Men jag tänker att jag kanske kan anteckna flitigt :nailbiting: ! Vi får se. Går det inte så får jag väl kasta in handduken och köpa ytterligare böcker. Men det hade varit skönt att spara lite pengar :) !
Om ingen reserverar dem kan du ju låna om, upp till 2 ggr brukar det vara.
Jag har en lånebok som var reserverad efter att jag lånat den men när jag skulle lämna tillbaks loggade jag in och kollade och det gick att låna om den ändå. Antagligen hade den som reserverat fått ett annat exemplar.
 
Om ingen reserverar dem kan du ju låna om, upp till 2 ggr brukar det vara.
Jag har en lånebok som var reserverad efter att jag lånat den men när jag skulle lämna tillbaks loggade jag in och kollade och det gick att låna om den ändå. Antagligen hade den som reserverat fått ett annat exemplar.
Jo, jag vet att man får låna om :) . Dock pågår kursen till mitten av januari. Fjärrlån är speciella. Där bestämmer utlånande bibliotek om/hur länge böckerna för lånas om.
 
Testar en annan strategi den här gången. Har beställt EN bok av den kurslitteratur jag förväntas läsa. Har lånat ett par böcker på biblioteket, och lagt fjärrlånebeställningar på tre till nu ikväll. Lite oklart hur det ska funka dock? Jag får ju inte ha böckerna hur länge som helst. Men jag tänker att jag kanske kan anteckna flitigt :nailbiting: ! Vi får se. Går det inte så får jag väl kasta in handduken och köpa ytterligare böcker. Men det hade varit skönt att spara lite pengar :) !

Lite meckigt men skanna de avsnitt/sidor av boken du behöver?
 
Fick reklam med massa olika kurser och har blivit lite inspelad så funderar på om det kanske ska bli en silver smides kurs eller keramik kurs?
Båda är såklart riktigt roliga. Säger jag som i grunden är keramiker men just upptäckt silversmide. Men alltså, silversmide är så himla spännande!
Massa roliga grejer och en massa roliga metoder.

Gick en silversmidekurs i våras och i helgen gick pappa och jag en kurs tillsammans. Pappa planerar nu att bygga om sitt garage till silversmedja och jag planerar att lära mig mer så jag kan använda verkstaden som finns i vår kollektivverkstad. Helt klart beroende! 😅
 
Man får väl skanna/kopiera 15% eller så av originalet.

Edit: 15 sidor beroende på hur lång boken är

https://www.sh.se/student/hur-gor-jag/hur-mycket-far-jag-kopiera
Nu är det säkert olika, men de kurser och utbildningar jag läst har haft mer än 15 sidor i en bok som utbildningsmaterial. Men förstås, man får göra som man vill, reagerade bara pga förslaget gavs till en person som själv författar böcker och vill få dem sålda så det rimmar lite illa i mina öron, kan ju bli mycket att kopiera om man väljer att göra så. Mer än 15 sidor/15% tänker jag.
 
Nu är det säkert olika, men de kurser och utbildningar jag läst har haft mer än 15 sidor i en bok som utbildningsmaterial. Men förstås, man får göra som man vill, reagerade bara pga förslaget gavs till en person som själv författar böcker och vill få dem sålda så det rimmar lite illa i mina öron, kan ju bli mycket att kopiera om man väljer att göra så. Mer än 15 sidor/15% tänker jag.
Som sagt, kommer självklart inte att kopiera något. Vi har två prov under kurstiden. Om det känns som om jag klarar mig på anteckningar från böckerna, så är det bra. Men om någon/några böcker känns extra viktiga får jag helt enkelt köpa dem lite längre fram :) . Men man behöver ju inte köpa alla på en gång - och upptäcka att man kanske inte alls behöver alla - som jag brukar göra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp