Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag kan färga en ljusblå klänning lila, eller om det är bäst att ta det säkra före det osäkra och köra på svart. Vore kul att kanske få till någon slags batik färg.
 
Skulle röja lite gräs och buskar idag men bensinen rann ur nästan lika fort som jag hällde i sågen så jag fick fixa slangen .Blir en lite tupplur först .Leo vill vila i sängen en stund .Skönt nu när vi varit till vet och rensat och dragit ut några tänder Han luktade inte hallon ur munnen .Passade på att ta vaccin och få klorna klippta åxo
 
Det går bra nu..!? :cautious: Först somnade jag med katten i soffan. Sen förstod jag inte det som står i kapitlet jag ska börja läsa in idag. Och när jag inte förstår informationen i text, så tenderar min hjärna att haka upp sig och samtidigt får jag lite panik (får för mig att jag är chanslös när det gäller att lära mig det, eftersom jag inte fattar...) och då går det ju inte bättre precis. Sen, äntligen, skrev de informationen som jag behövde för att fatta (i slutet av den delen av kapitlet, tack som faen :cautious::mad: ) och nånting trillade ner. Nu är hjärnan trött efter det ångestpåslaget. Bra jobbat, hjärnan.

Oh well. Jag har fikat med sambon på balkongen och pratat med honom en stund. Nu bakar han, och jag ska försöka plugga igen (det blev ju..hrm..inte så effektivt tidigare..).
 
En miljöpartist måste ju ha ett maskroshalsband. 😊

20240824_125620.jpg
 
Slökollar Hemliga rum, de är i nåt underjordiskt fort som förseglades för länge sen så de måste ha syrgastuber, är väl inte så bra luftväxling där.
Ont i nacken, huvet, ryggen. Behöver gå till willys men orkar inte, ska kila till coop snart och handla det nödvändigaste.
 
Fortsatt med listan och kan bocka av eldning av ris, rensa och organisera uterummet och så lite plock på altanen :) Nu känner vi oss rätt färdiga för i dag, det är bara 5:e maskinen tvätt som ska bli klar och vikas också.
 
Väntar på att min kakbit ska tina :d Har försökt pyssla ute så mycket som jag orkat ( varit sjuk i veckan) nu när imorron verkar bjuda på en hel del regn. Kanske borde räknas som tillräckligt frisk då för att kunna baka någon kaka, är nååååååågot uttråkad :p
 
Mitt tvåtimmarsjobb drog ut på tiden. Gänget jag och den andra guiden bokats till, skulle komma 10.30. Vad de missat informera mig om var att de skulle fika en halvtimme först.

Så jag kom i god tid för att förbereda men fick arbeta gratis i en timme. (vi får betalt för två timmar, oavsett hur länge det tar)

Sen krånglade det lite till så när jag var klar med guidningen hade min yrsel blommat ut rejält och min skalle var helt tom.

Men som alltid var det jättefina människor med på turen runt huset. Det var åratal sen jag träffade nån otrevlig eller stel besökare. Alla tenderar att vara glada och goa.

Men jag fullkomligt avskyr systemet med hörsnäckor och mikrofon. Jag tappar kontakten med folk och det känns som jag pratar ut i tomma intet. Folk vandrar iväg och försvinner, de hör ju ändå vad jag säger. Jag vill ha kontakt och möta blickar. :)
 
Hemma efter en promenad med en kompis. Det är så mycket lättare att komma ut när man ska träffa någon. Annars blir det mest att jag funderar på att jag ska gå ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp