Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar havrefrallor och väntar på att de ska jäsa klart. Har städat golvet och moppat det och slängt in en maskin tvätt i maskinen. Lyssnar på musik också och försöker komma på gamla låtar att ladda ner från Youtube på min surfplatta. Kommer inte på några för tillfället, står helt stilla.
 
Har bakat mina frallor och redan ätit två små. Det här med att äta långsamt går så jädrans dåligt alltså. Inte konstigt att jag alltid har ont i magen och mår skit kanske. Och det är min frukost ovanpå allt. Hade dietisten i Skåne vetat att jag helt tappat greppet över mina matrutiner hade han gråtit en skvätt i armvecket.... Suck. Jag suger.

När det nu inte kan bli värre så tänkte jag sluta med mina antidepressiva och börja en nutrilettkur på några veckor istället, för att se om jag inte kommer ner under 100 kg en gång för alla. Är trött på att pendla fram och tillbaka mellan 102 och 106 som en jojo.
 
Blev sugen på fiskgratäng och har varit inne på sju(!) olika affärer på vägen hem för att köpa en! Köpte en fiskburgare på McD som jag inte ätit upp, men nu ligger det en fiskgratäng i frysen om jag blir sugen senare. :meh:
 
Har bakat mina frallor och redan ätit två små. Det här med att äta långsamt går så jädrans dåligt alltså. Inte konstigt att jag alltid har ont i magen och mår skit kanske. Och det är min frukost ovanpå allt. Hade dietisten i Skåne vetat att jag helt tappat greppet över mina matrutiner hade han gråtit en skvätt i armvecket.... Suck. Jag suger.

När det nu inte kan bli värre så tänkte jag sluta med mina antidepressiva och börja en nutrilettkur på några veckor istället, för att se om jag inte kommer ner under 100 kg en gång för alla. Är trött på att pendla fram och tillbaka mellan 102 och 106 som en jojo.
Måste du ta viktprat här?
Kan du inte ts det i vikttrådarna istället?
 
Så trött! Det börjar kännas att jag inte sovit ordentligt på nån vecka. När jag tänker efter, inte speciellt bra sen vi satte in Voxra.. Får väl ta upp det när läkaren ringer på onsdag. Inte för att jag vill prata med den läkaren, den lyssnar inte alls på vad jag säger :cautious: men det är den jag har fått och tyvärr växer de bra varianterna inte på träd..

Nu väntar jag på att mina föräldrar ska komma hit, och att maken ska komma hem, så vi kan gå tipspromenad.
 
Tvättat och pedantstädat hela lägenheten, underbart 😍
Även bakat en kladdkaka med mjölkchoklad 😋
Ska fira kusin som tagit moppekort 🥳
1000027945.jpg
 
Så trött! Det börjar kännas att jag inte sovit ordentligt på nån vecka. När jag tänker efter, inte speciellt bra sen vi satte in Voxra.. Får väl ta upp det när läkaren ringer på onsdag. Inte för att jag vill prata med den läkaren, den lyssnar inte alls på vad jag säger :cautious: men det är den jag har fått och tyvärr växer de bra varianterna inte på träd..

Nu väntar jag på att mina föräldrar ska komma hit, och att maken ska komma hem, så vi kan gå tipspromenad.
Voxra är ju lite uppiggande, men fungerade antideppressivt för mig under flera år när jag var yngre. Men ja, sov dåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp