Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Messenger_creation_efb6fded-92a0-4621-8578-26ca874df8f2.jpg

Varit på konsert i Parksnäckan
 
En härlig körtur I fredags I alla gångarter och idag (bilden är från tidigare I somras 😍) en härlig ridtur I skritt och lite galopp på fältet efter att ha kollat underlaget 😍.

Vi avslutade helgen med att fira min bror några dagar före hans 34-årsdag; som han firades med en härlig blombukett (bla solrosor och gula rosor), presenter, mammas underbart goda smörgåstårta och så hade hans sambo även bakat riktigt goda kolasnittar och cupkakes 😋, en fin eftermiddag för min fina och kära lillebror 🥰❤️.

Nu hög tid att krypa ner i renbäddad säng 😍
 
Jahapp. Igår kunde jag inte förmå mig att äta middag ordentligt. Hade ingen matlust och middagen vi bjöds på var... inte min favorit om vi säger så. Åt lite när vi kom hem och somnade sedan.

Så vid ungefär klockan 3:30 vaknade jag av att ena hunden mådde illa. Annars hade jag antagligen för första gången på många nätter faktiskt fått sova ganska bra. Upp och ta hand om hund, och sedan var det omöjligt att somna om. Mest för att jag då insåg hur hungrig jag var.

För en stund sedan gav jag upp, så nu har jag ätit några rostade brödbitar med smör. Sitter i soffan, inser att det inte är någon idé att försöka somna nu men vet å andra sidan inte riktigt vad jag ska göra vaken heller. Vill inte vänja hundarna vid allt för tidiga promenader, vill inte väsnas och väcka sambon och är allmänt omotiverad till att hålla på med dator/titta på tv. Så eh, ja. Det går bra det här. Kanske kan hitta något nytt att titta på ändå och sedan rita lite...
 
Har vattnat mina dahlior och druckit en kopp te, tänkte köra några maskiner tvätt också. Sista semesterveckan. Ska ut och plocka svamp med jobb-frun i eftermiddag. 😊
 
Grannens hundar väckte mig inatt, de sitter i hundgård och kommer aldrig in och en unghund brukar bli väldigt ledsen trots de andra hundarna. Hopplöst att somna om, tagit in hästarna och gett hundar och katter mat. Lagt mig för att vila lite, tycker det är för tidigt att släppa ut hönsen nu redan med tanke på rävar och rovfåglar.
 
Jag ska alldeles strax ge mig av för första dagen på nya jobbet. Lite nervöst och väldigt spännande!

I natt fick jag nog med nära på alla stressdrömmar man kan ha, tror jag. Jag drömde att jag tappade tänder, att toaletten blev översvämmad och jag fick inte stopp på vattnet, jag gick vilse, jag kände inte igen min egen spegelbild, och så utan att gå in på detaljer drömde jag om blod.

Jag är egentligen inte mycket för drömtydning, men "stress" känns som ett tydligt tema från nattens drömmar. Hoppas att dagen går i alla fall lite bättre än natten indikerade!
 
Jag ska alldeles strax ge mig av för första dagen på nya jobbet. Lite nervöst och väldigt spännande!

I natt fick jag nog med nära på alla stressdrömmar man kan ha, tror jag. Jag drömde att jag tappade tänder, att toaletten blev översvämmad och jag fick inte stopp på vattnet, jag gick vilse, jag kände inte igen min egen spegelbild, och så utan att gå in på detaljer drömde jag om blod.

Jag är egentligen inte mycket för drömtydning, men "stress" känns som ett tydligt tema från nattens drömmar. Hoppas att dagen går i alla fall lite bättre än natten indikerade!
Är nog en del stress ja. Lycka till idag och hoppas du får en bra första jobbdag 😀
 
När man vaknar och bara längtar till det är dags att lägga sig.
Men idag kommer sjuorna och det blir nog kul.
Har skickat ett meddelande till folktandvården och efterfrågat en tid. Vuxenpoäng till mig.😉
 
Varit ute och gått. Det var lite kallt och höstigt i luften. Kommer nog bli en fin dag.
Ska till öppna förskolan och pyssla lite. Sen ska vi till stan och flyga modellflyg.
 
Så trött, låg vaken nästan tre timmar igår innan jag somnade, trots att jag tagit insomningstablett. Dagen före fullmåne brukar kunna bli så, eller så var huvudet helt uppe i varv efter keramikkurs.

Idag ska jag dra ut min visdomstand, jag ser inte fram emot det. :cautious: Också stressad över att hinna hämta barnen efteråt och tror (?) egentligen inte att jag får gå till tandläkaren medan dom är på fsk/fritids, och vill därför slippa meddela om senare hämtningstid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp