Vad gör vi? Del CCI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har freestylat lite. 😅
Men jag följde det hÀr receptet för sjÀlva guckan. Förutom att jag hade i ca 1 dl eller ngt mer körsbÀrssaft i grÀdden. Tog lite mindre socker ocksÄ IOM det.
Till botten krossade jag ca 15 digestivekex och blandade med ca 50 gr smÀlt smör.
Jag hade förut kokat surkörsbÀr med lite socker. SÄ jag tog av det och duttade pÄ lite av de körsbÀren och vÀtskan ovanpÄ.
Kommer servera med lite mer av det pÄ sen.

https://www.recepten.se/recept/cheesecake.html
 
Tidigt uppe idag sÄ hade hunnit tvÀtta klÀder, handdukar samt tvÄ tyger, stÀda badrummet och gÄ till Ätervinningen före klockan tio.

Har nu ocksÄ hunnit med att plocka undan prylar, damma och dammsuga samt diska matlÄdor.

Är halvvĂ€gs inne i garderobsrensning och omorganisering av denna. Fast just nu Ă€r det orienteringen som gĂ€ller.
 
Har satt upp en tavellist som jag egentligen skulle sÀlja (har tre) i sovrummet samt tavlor pÄ den. Tröttnade pÄ att det varit kalt dÀr i 1,5 Är nu, vill ha det mysigare. Ska försöka fÄ tag i ordentlig sÀnggavel och fundera mer pÄ hur jag vill ha det dÀr inne. SÄdant man borde ha hunnit fundera pÄ under tiden men tja....
 
Gör pinsa till middag :d
Med ”lite” tillbehör :rofl:

IMG_4796.jpeg


Har Àven hittat portmeirion botanic garden-porslin och kÀnner starkt habegÀr.. :cautious:
 
Varit sĂ„ trött hela dagen sĂ„ tagit en vilodag frĂ„n allt utom stallet. KĂ€nde mig vĂ€ldigt stel förut, vilket jag insĂ„g inte var sĂ„ konstigt nĂ€r jag typ sovit bort halva dagen. 😅

Imorgon ska jag ta tag i livet igen och plugga, stÀda och fika med en kompis. Men idag fortsÀtter jag slappa.
 
Jag har freestylat lite. 😅
Men jag följde det hÀr receptet för sjÀlva guckan. Förutom att jag hade i ca 1 dl eller ngt mer körsbÀrssaft i grÀdden. Tog lite mindre socker ocksÄ IOM det.
Till botten krossade jag ca 15 digestivekex och blandade med ca 50 gr smÀlt smör.
Jag hade förut kokat surkörsbÀr med lite socker. SÄ jag tog av det och duttade pÄ lite av de körsbÀren och vÀtskan ovanpÄ.
Kommer servera med lite mer av det pÄ sen.

https://www.recepten.se/recept/cheesecake.html

Tack!
 
Provar mig fram med tvĂ€ttmaskinen; det gĂ„r att sĂ€nka bomullsprogrammet pĂ„ 40 grader till 1,5 h Ă„tminstone 😊😁 och sĂ„ tyst den Ă€r (förutom vid centrifigurering dĂ„).

Testar lite flytande ariel- har annars de senaste Ären kört tvÀttex pulver men en hink pÄ 15 för 1565 kr Àr faktiskt inte rimligt.
 
Provar mig fram med tvĂ€ttmaskinen; det gĂ„r att sĂ€nka bomullsprogrammet pĂ„ 40 grader till 1,5 h Ă„tminstone 😊😁 och sĂ„ tyst den Ă€r (förutom vid centrifigurering dĂ„).

Testar lite flytande ariel- har annars de senaste Ären kört tvÀttex pulver men en hink pÄ 15 för 1565 kr Àr faktiskt inte rimligt.
Köper Ocean bastvÀtt pÄ GranngÄrden. Effektivt, miljövÀnligt och MYCKET billigare. Hink/refill 6 kg.
https://www.granngarden.se/tvattmedel-ocean-bastvatt-kulor-oparfymerad-refill-62kg
 
Lagt mig att vila, kĂ€nner mig lite hĂ€ngig efter förra veckans stress men har egentligen inte tid att vila nu heller. Skulle behöva vara ledig nĂ„gra veckor till, men viktigast nu Ă€r att tömma huset, mĂ„la lite, kitta fönster och röja i trĂ€dgĂ„rden. HĂ€starna Ă„ker pĂ„ torsdag sĂ„ hoppas syrran Ă€r hĂ€r dĂ„ sĂ„ jag slipper slĂ€pa med mig hundar och katter pĂ„ en ny 150 mils tur pĂ„ ett par dagar. Varken de eller jag tycker det Ă€r roligt att de sitter i bilen sĂ„ lĂ€nge och Lille Skrutt beklagar sig högljutt i stort sett hela resan utan att bli torr i halsen. 🙀

Skulle vara vÀldigt bra om jag istÀllet för djur kunde fylla bilen med flyttkartonger som inte följde med nÀr flyttlasset gick, Àr mycket kvar som jag vill fÄ med mig till lÀgenheten. :cautious:

Gör mig lite ont att se hur mina Ă€ppeltrĂ€d bĂ„gnar under alla Ă€pplen. Mina Åkerö Ă€r sĂ„ stora att jag inte skulle nĂ„ med annat Ă€n skylift men jag ser att en gren brutits av. Jag har kartgallrat andra trĂ€d och skulle sĂ„ vilja ha möjlighet att ta hand om all frukt som hĂ„ller pĂ„ mogna. Min Victora mĂ„ste absolut gallras. Jag tror aldrig jag haft sĂ„ mycket frukt nĂ„n gĂ„ng som i Ă„r! đŸ˜Č

Mina smÄ kycklingligister har hittat ett hÄl jag mÄste stÀnga till, alla fyra var ute pÄ Äkern och sprang sÄ jag har kravlat fram och tillbaka över nÀtet igen. Vill fasen behÄlla mina höns men har inget hus att flytta till. :arghh:
 
Varit ute pÄ tvÄ cykelturer i dag, pÄ den första gjorde jag ett stopp pÄ ridklubben dÀr det pÄgick en hopptÀvling.
Nu ska jag ta fram dricka, chips och choklad.
 
Är inte sugen pĂ„ mat men behöver verkligen Ă€ta nĂ„got :cautious: att ersĂ€tta bĂ„de lunch och kvĂ€llsmat med choklad Ă€r inte sĂ„ smart :cautious:
Samma hÀr. Eller ja, jag Ät lunch men borde Àta igen. Inte alls sugen men lagar nÄt nu ÀndÄ. Förhoppningsvis blir jag sugen nÀr jag börjar Àta.
 
Avslutade kvĂ€llen med en gigantisk portion banana split, andra pĂ„ en vecka 😅
Men sÄ sjukt gott!

Även fĂ„tt upp tvĂ„ smĂ„ Billy bokhyllor och satt upp nya gardiner frĂ„n Ikea i köket.
Blir sÄ glad varje gÄng jag ser den :love:

IMG_4799.jpeg
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag har snart semester i tvÄ veckor. Till en början var tanken att Äka till Finland dÄ, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart ivÀg pÄ husbilssemester (nÄja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil pÄ mÄnga Är. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
KatthÀlsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgÄngar och tarmvÀggar och fÄr kortison mot detta. Har Àtit det i nÄgra...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
KatthÀlsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem dÀr hon fÄr sÄr pÄ öronen av dom nÀr hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp