Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inte supermycket sömn i natt så jag får väl försöka få mig någon timme eller två mitt på dagen sen.
Får se om pappa vill komma hit och fira födelsedag trots min pest lite senare
 
Har sovit alldeles för lite.
Men det går inte att tvinga sig till att sova längre.
Dricker kaffe och är nöjd med att inte vara bakis.
 
Tog in hästarna tidigt, gav varulven sin medicin och mattat fyrbeningar. Sen somnade jag om och har sovit jättegott tills det blev dags att släppa ut hönsen. Ska åka och köpa luftmadrass och sen boka tåg åt syrran innan jag börjar måla om sovrummet. :meh:

Så härligt väder ute, vill bara gå naken i trädgården och göra ingenting! 😎
 
Suck, vaknade en att en katt spydde. Någonstans. Jag hittar inte var :mad::nailbiting:
Hu!!

Vår ungkatt kissade en rejäl pöl i en kartong (som han fått behålla ett tag efter nya kökssklockan) i köket...Vi fyllde ju nya tvättmaskin med vatten som man skulle göra så använde den lilla blommkannan och sambon tänkte sig ju inte för och ställde den framför kattlådans lucka...Vilket jag senare upptäckte. Räckte för katten skulle reagera ju...
 
Ska ta mig i kragen och åka och köpa en uppblåsbar madrass även om det är mycket mysigare att ligga på sängen med kattorna och lyssna på hönsen och tranorna.

Sånt vemod att höra flyttfåglarna nu och så härligt att höra när de kommer på våren. Sett lite tranor i år, känns som jag ser allt färre fåglar hela tiden för varje år. Knappt några svalor längre. :sorry:
 
Igår natt var det fint norrsken 🤩🙌
Idag blir det tipspromenad till häst i stallet, så roligt! 🥰
20240817_230637.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp