Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag går hos fysio just för att stretcha och gör det även hemma. Mina vader har varit så här så länge jag kan komma ihåg, med ett stort antal olika skor, specialutprovade och inte, inlägg och inte. Samtliga benmuskler är extremt korta hopdragna och har alltid varit så även om just vaderna varit värst.
Fast du är ju knappast född sån? Har du aldrig sprungit barfota som barn? Du kan ju knappast gått i högklackat redan när du lärde dig gå?
 
Jag ska köpa ett par Hoka wide om de passar, när gå och löpkliniken får in dem. Jag har ett par andra som jag måste köpa sulor till. Skälet till att jag går i sandaletter är att mina benmuskler, särskilt vaderna, krampar något vansinnigt. Jag kan krampa och få stenhårda vader av att gå till bussen.

Men låt dem testa ut något de har i lager. De är proffs och kan garanterat säga vad som funkar.

Det är så individuellt vad som funkar, det är inte alls säkert att Hoka funkar för dig.
 
Kan inte sova. Borde sova. Varit vaken sen halv fem, och lär bli väckt vid halv fem imorgon igen.. om inte av bebis så av katt.
 
Vi började lördagen med skön sovmorgon och efter frukosten satte sambon igång med att bryta strömmen och koppla ur gamla tvättmaskinen så vi kunde bära ner den och upp den nya (kör med skarvsladd till elektriker kan komma). Svettigt och tungt i trappen som ju har en 180 graders lutning men gjort blev det💪✌️. Nu ska vi bara komma underfund med de olika programmen den har jämfört med den gamla 😄.
 
Fast du är ju knappast född sån? Har du aldrig sprungit barfota som barn? Du kan ju knappast gått i högklackat redan när du lärde dig gå?

Jag har alltid varit plattfot och går som en anka - en fysio förklarade att mina höfter tydligen naturligt gör att jag går som en anka och att försök att med inlägg göra att jag går rakt fått motsatt effekt. Jag har alltid haft ont i benen när jag gått för mycket. Det är liksom en del av mig. En av anledningarna till att jag alltid knaprat smärtstillande. Och högklackat har hjälpt mig att underlätta lite. Men naturligtvis gör det ont av andra anledningar då.

Däremot har det gradvis blivit värre med åldern.
 
Fest hos någon granne en bit bort.. hörs stt volymen är HÖG, men min lgh är vänd åt andra hållet, så är ok här. Tycker synd om de som bor åt andra hållet..
Blir dock stressad av ljudet, så hoppas min ljudbok kan överösta även på låg volym när jag försöker sova sen 😬
 
Väntar på tunnelbanan. Gräsligt nervös. Men det är ngt tryggt i att typ 70% har likadan tröja på sig 🤣🤣

Jag hann preeeecis före de snabbaste 10km som startade 20 minuter typ efter 😅😎🥳


IMG_2310.jpeg
 
Efter en sväng med en hel del att slänga på återvinningen åkte vi förbi stallet och jag bestämde mig för att göra samma sak som en vän precis hade gjort med sin unghingst; galoppera lite lös på ridbanan och springa och hoppa några språng över ett litet hinder 😊. Avslutade med att skritta av barbacka I grimma och grimskaft 😍 innan jag och älsklingen tog ut pållarna i hagen igen 🥰.
Efter att ha nattat kaninerna blev det middag; nachotallrik och cactuscider och soffan med slappande katter och precis innan vi skulle lägga oss tittade vi på lite norrsken 😍. Inte så starkt som i måndags kväll/natt men ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp