Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det askar just nu. Andra gangen pa tva ar. (Jag som bodde sa lange i Florida dar det askar varje dag hela sommaren uppskattar att det nastan aldrig askar har) Det ska kanske bli regn ocksa sager prognosen. Inte for att det kommer bli tillrackligt sa man slipper vattna om det regnar, men det kan ju vara ett trevligt avbrott av sol och varme. :p
 
Trädgårdsstädar idag. Har plockat fallfrukt runt alla mina äppelträd och sen placerat ut strategiska hinkar under varje så jag kan göra en snabbstädning varje dag, åtminstone är det ambitionen 😁

Sen var det grusplanens tur. Den har tjänat den biologiska mångfalden över sommaren men nu rensar jag åtminstone vissa delar av den. Rent sisyfosarbete eftersom det i princip är grus ovanpå matjord men det lugnar intrycket litegrann. När jag är nöjd alternativt slut ska jag belöna mig med att börja skrapa uthusets dörrar och foder, det har jag längtat efter hela sommaren 🙈😁
 
Joggade 4 km, ätit Pokémon Bowl med tonfisk och tittar på Mr Monk.
Om en timme börjar festen. Solen är framme fortfarande men det JÄVLA blåsvädret förstör.
 
Ridtur tillsammans med hästägaren i förmiddags. Jag fick rida unghästen och det kändes bra.
e0fc464b-35d9-4a92-9c38-c4806d76bfa3.jpg

Nu är jag hemma i stan. Har cyklat en sväng. Funderar på om jag ska ut en gång till och köpa något gott att äta, eller om jag ska nöja mig med knäckebröd och glass.
 
Trädgårdsstädar idag. Har plockat fallfrukt runt alla mina äppelträd och sen placerat ut strategiska hinkar under varje så jag kan göra en snabbstädning varje dag, åtminstone är det ambitionen 😁

Sen var det grusplanens tur. Den har tjänat den biologiska mångfalden över sommaren men nu rensar jag åtminstone vissa delar av den. Rent sisyfosarbete eftersom det i princip är grus ovanpå matjord men det lugnar intrycket litegrann. När jag är nöjd alternativt slut ska jag belöna mig med att börja skrapa uthusets dörrar och foder, det har jag längtat efter hela sommaren 🙈😁
Jag har anlagt rabatter runt flera träd utav en anledning ;)
 
Klurar på hur jag ska hitta någon som kan läsa noter och sjunga/spela när man inte har någon i bekantskapskretsen. Hittade en marsch för Röda stjärnan (numera blå stjärnan) i arkiven när jag var där som jag fotat och hade varit kul att höra hur den lät.
Facebook? där kan man få de märklligaste saker utförda.

Lägg ut noterna och fråga om nån kan spela in och skicka till dig :idea:
 
Facebook? där kan man få de märklligaste saker utförda.

Lägg ut noterna och fråga om nån kan spela in och skicka till dig :idea:

Bra tips jag är dock inte aktiv på facebook. På grund av mitt jobb vill jag inte ha en offentlig profil där då man kan bli uppsökt av klienter m.fl. Har dock en ganska dold profil för att till exempel byta ridtillfällen på ridskolan.
 
Lokala musikskolan eller något i stil med hemvärnets musikkår om det finns där du bor?

Hemvärnets musikkår tror jag kan vara intresserade av att hjälpa till. Det här har ju faktiskt militär anknytning då Röda stjärnan utbildade kvinnor för att kunna skicka ut vårdare för att hand om skadade hästar i krig! Tack för jättebra tips ska ta kontakt med dem.
 
Ska tillägga att jag just vaknat, bs bra, 8.9 men mår riktigt illa.

Funderar, jag har ju försökt börja gå mer och nu är jag helt ledbruten i kroppen. Inte kan den vara det efter jag gått ca 5000-6000 steg?!
Kan den väl om du inte brukar göra det?

Edit. Såg att du behöver bättre skor att gå i :)
 
Arbetsdag för föreningen, bästa grannföreningen kom och hjälpte till så vi hann med allt vi hade planerat på en dag. 😍 De får låna våra lokaler gratis regelbundet mot att de ställer upp på sånt här så det var inte rent utnyttjande. ;)

Sen har jag suttit med startlistor och laganmälningar i närmare 3 h men nu har jag tagit paus!
 
Funderar på att gå och hämta pizza ... fast egentligen är jag inte så sugen på pizza, mest bara hungrig, så skippar nog det.
Kan äta hårtbröd i stället. Mmmmm! :cautious:
 
Har klippt ut alla bitar till ett par hängselbyxor. I ett gräsligt randigt tyg. Det ska bli en toile inför snyggare tyg (som ännu inte är utsett och inhandlat).
Nu är jag trött och orkar inte koncentrera mig tillräckligt för att sy. Tror banne mig att jag går och lägger mig i sängen och slösurfar istället.
 
En glad varulv ikväll med spänst i benen och god aptit. Vi tre delade på en lunch ute tidigare idag, varit ute och kissat och letat kycklingar. Han har en dyna i sovrummet, fåntratt ligger på en lurvig badrumsmatta och själv delar jag en nedlegad gästsäng där fjädrarna är slut, med ett par katter som ska ligga på mig. 😺

Hönsen tyckte det var för tidigt att gå in redan så jag har för säkerhets skull ställt en timer så jag inte glömmer bort dem. 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp