Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit upp mina sista scones. Letat rätt på ett recept till fiskpaket med räkor och parmesanost som jag ska ha till middag. Ska bege mig till saluhallen och köpa fisk och räkor efter lunch nu!
 
Men chokladglass??

Det finns effektivare sätt att höja blodsockret än att häva i sig gott, godis sorbet och what ever.

Vätska är bättre t.ex. Bunkra festisar och häv i druvsocker i drycker när det behövs..

(och håll björnkoll på bs närmaste timmen efter en dipp. Överkompensaion är lätt hänt när kroppen skakar och hjärnan checkat ut)

Du vet bättre.
:heart
Mmmm, kroppen mår inte sådär jättetoppen just nu. Så ja, det blir långsamma kolhydrater i mindre portioner. Orkar liksom inte känna såhär. Nu blir det slut med glass/sorbet! Bara några nektariner och massa körsbärstomater.
 
Men chokladglass??

Det finns effektivare sätt att höja blodsockret än att häva i sig gott, godis sorbet och what ever.

Vätska är bättre t.ex. Bunkra festisar och häv i druvsocker i drycker när det behövs..

(och håll björnkoll på bs närmaste timmen efter en dipp. Överkompensaion är lätt hänt när kroppen skakar och hjärnan checkat ut)

Du vet bättre.
:heart

Ska tillägga att jag just vaknat, bs bra, 8.9 men mår riktigt illa.

Funderar, jag har ju försökt börja gå mer och nu är jag helt ledbruten i kroppen. Inte kan den vara det efter jag gått ca 5000-6000 steg?!
 
Uppe efter nattjobb. Var hemma vid åtta imorse, gick och la mig halv nio och vaknade halv tolv. Yei. Bara två nätter kvar. Kan för mitt liv inte fatta varför jag inte kan sova mellan nätterna. Jag som alltid kan sova annars. Tur att jag har lite paus från helnätterna från och med måndag morgon!
 
Om du fortfarande går i sandaletter så kan jag förstå att du blir ledbruten efter 5-6000 steg.
Har du skaffat vettiga promenad/tränings-skor? Det finns dom som är just walking-skor :up:

Yup, sandaletter. Jag ska köpa ett par Hoka wide när de får in dem på Gå och löpkliniken. Ingen av de stora, Intersport, Stadium etc, har wide och i den vanliga versionen så trycks mina glada, spretiga tår ihop. Gå och löpkliniken sa at de kommer få in nya vecka 34. Sandaletterna är ju bekväma för att de har kilklack så jag inte får så ont i mina krampande vader. Å andra sidan är de stenhårda att gå med.
 
Yup, sandaletter. Jag ska köpa ett par Hoka wide när de får in dem på Gå och löpkliniken. Ingen av de stora, Intersport, Stadium etc, har wide och i den vanliga versionen så trycks mina glada, spretiga tår ihop. Gå och löpkliniken sa at de kommer få in nya vecka 34. Sandaletterna är ju bekväma för att de har kilklack så jag inte får så ont i mina krampande vader. Å andra sidan är de stenhårda att gå med.
Då har du nog svaret där.
Vänta med att gå mer än du "behöver" tills du kan köpa rätt skor, tycker jag. Du kan ju få andra problem med kroppen annars :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp