Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaken, men vansinnigt trött. Måste hälla i mig massor av kaffe, tror jag.

Pojkarna i närheten avslutade sommaren med besked. Någonstans runt halv tre i natt var jag väldigt nära på att bli kvarterets surtant och gå ut i morgonrock och tofflor och be dem dämpa sig en aning. Den självutnämnde polispapillonen på drygt 4 kg hade säkerligen älskat att hänga med och säga ett par väl valda ord, han också :rofl: Vi höll oss dock i skinnet, somnade om, och när vi vaknade nu vid fem så var det i alla fall tyst :)

Mannen och den andra hunden snarkar och sover genom allt. De skulle förmodligen inte vakna ens om så ett flygplan nödlandade på gatan utanför :cautious:
 
Sådär, bytt elavtal. Från timpris till fast. Timpris har inte lönat sig de senaste tre åren.. så nu band vi i ett år för 104 öre per kWh ungefär. Kändes inte bra, men vad gör man? Med timpris har det legat på ca 120 öre. Ingen jätteskillnad kanske. Men nu slipper vi de extrema topparna på vintern.
 
Sådär, bytt elavtal. Från timpris till fast. Timpris har inte lönat sig de senaste tre åren.. så nu band vi i ett år för 104 öre per kWh ungefär. Kändes inte bra, men vad gör man? Med timpris har det legat på ca 120 öre. Ingen jätteskillnad kanske. Men nu slipper vi de extrema topparna på vintern.
Vi band i 3 år för 89 öre häromdagen känns skönt...
 
Vaken, men vansinnigt trött. Måste hälla i mig massor av kaffe, tror jag.

Pojkarna i närheten avslutade sommaren med besked. Någonstans runt halv tre i natt var jag väldigt nära på att bli kvarterets surtant och gå ut i morgonrock och tofflor och be dem dämpa sig en aning. Den självutnämnde polispapillonen på drygt 4 kg hade säkerligen älskat att hänga med och säga ett par väl valda ord, han också :rofl: Vi höll oss dock i skinnet, somnade om, och när vi vaknade nu vid fem så var det i alla fall tyst :)

Mannen och den andra hunden snarkar och sover genom allt. De skulle förmodligen inte vakna ens om så ett flygplan nödlandade på gatan utanför :cautious:
Haha, jag blev kvarterets surtant i början av sommaren. Har fortfarande lite dåligt samvete för att jag lackade ur, men å andra sidan så har jag aldrig varit med om att hela huset skallrat för att kids i massa EPA-traktorer spelat så högt... några var sympatiska och förtjänade inte mitt "Nu får ni fan ge er!" men snubben som bestämde sig för att åka efter mig när jag gick tillbaka till huset, och försökte kasta en fimp på mig genom fönstret har jag lite dubbla känslor inför ;) verkar hur som helst haft effekt, inte varit riktigt samma typ av samling/fest sedan dess..
 
Bugger, tog för mycket insulin för att kompensera upp och sjönk som en sten. Nu sitter jag och tuggar chokladglass som inte ens är gott.
Men chokladglass??

Det finns effektivare sätt att höja blodsockret än att häva i sig gott, godis sorbet och what ever.

Vätska är bättre t.ex. Bunkra festisar och häv i druvsocker i drycker när det behövs..

(och håll björnkoll på bs närmaste timmen efter en dipp. Överkompensaion är lätt hänt när kroppen skakar och hjärnan checkat ut)

Du vet bättre.
:heart
 
Färgglada bilar är det sällsynt ont om

Det stör mig. Min nuvarande är vit. En trevlig bil men vit :wtf:
Hur kul är det liksom?!
Tänker också att det kan bli ett problem i vinter nu när den står ute utan carport. Liten vit bil i snödriva. Tänk om jag inte hittar den förrän snön har smält :nailbiting:

Det har sina klara fördelar att ha en sån här:
Visa bifogad fil 151471

När vi var på Strawberry arena kunde man lätt identifiera och se den på parkeringen från hotellrummet högt upp bland alla vita, grå och svarta tingestar som utgjorde dess omgivning. På säkert över 100 bilar fanns bara vit, grå, svart och blå representerat - samt en liten röd och min orangea.
Min är knall-turkos 😍 också väldigt lätt att hitta på parkeringen 😅
Mörkt turkos eller petrol är min absoluta favoritfärg med, och har massa kläder i den färgen. Så som bilförsäljaren sa ”inte alltid någon kommer med matchande jacka till bilen de ska titta på” 😁
 
Ligger i sängen och drar mig. Hundarna var vänligt inställda till sovmorgon och lät mig sova ut 😍 Ofta annars så låter de mig sova så länge jag sover djupt, men blir väldigt glada när de tror jag vaknat vilket gör att jag vaknar lite tidigare än tänkt 😅
 
Min är knall-turkos 😍 också väldigt lätt att hitta på parkeringen 😅
Mörkt turkos eller petrol är min absoluta favoritfärg med, och har massa kläder i den färgen. Så som bilförsäljaren sa ”inte alltid någon kommer med matchande jacka till bilen de ska titta på” 😁
För mig var det inte ett aktivt val utan en ganska svårhittad modell som dök upp begagnad och stämde på alla andra parametrar. Där och då hade jag nog valt annan färg om det hade funnits som möjlighet, men nu är jag rätt nöjd med det också.
 
För mig var det inte ett aktivt val utan en ganska svårhittad modell som dök upp begagnad och stämde på alla andra parametrar. Där och då hade jag nog valt annan färg om det hade funnits som möjlighet, men nu är jag rätt nöjd med det också.
Inte ett aktivt val för min del heller, men hoppades att bilen med rätt parametrar skulle råka ha en anna färg än vit, svart eller grå :) och så blev det ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp