Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit för mycket stekt ägg och potatis. Men kommer behöva det imorgon på Midnattsloppet 😅.

Barnets pappa ringde och frågade hur jag mår pga noterat att min bil varit hemma hela dagen. Det var fint. Jag har semester vilket jag har sagt kanske 20ggr. Även semester nästa vecka.

Men jag är frustrerad pga ingen tid för undersökning. Kommer skicka jobb-frun på vården om inget dykt upp nästa vecka (hon är insatt i läget och även magisk på telefon).
 
Tvättat ett par maskiner och hängt ut. Älskar att hösten är påväg men kommer sakna att torka tvätt ute.

Haft stora ångestpåslag framkallade av hyresvärden och fulgrinat över det. En fin vän fick mig på rätt köl igen men klumpen i magen är hemsk. 😔

Fått lite rensat och fixat idag iaf.
Ätit falsk ostkaka till kvällsmat (rimligt 🙈) och googlat mig fram till att den här att frysa. Så nu vet jag vad all min squashskörd kommer gå till. 🤓🤤
Vad håller den stollen på med?
Kram
 
Idag har vi träffat ngr elever och planerat det sista. På måndag kommer våra nya sjuor.
En bra dag.
Jag har verkligen världens bästa chef också.
IMG_0088.jpeg
 
Dricker bubbel på en solig terrass i Newcastle. Lustigt, efter att tidigare inte ha varit här en enda gång under mina snart 33 år på jorden har jag nu varit här två gånger på två veckor 😅 Denna helg är vi kattvakter åt våra f.d grannar vilket är väldigt mysigt, de har ett väldigt gulligt litet gatuhus och det lär bli en klart lugnare och skönare helg än möhippan jag var här på när jag besökte staden senast (aka för 12 dagar sedan)!
 
Hmm, bitiba skickade en ersättningsleverans för den som gick sönder. PostNord levererade sedan det ursprungliga paketet där påsen med kattsand gått sönder och de tejpat lite. Det ran ut lite när jag tog upp den ur kartongen men jag tejpade mycket bättre och la in den i förvaringsskåpet. Så jag fick dubbel leverans. Allt gott.

Nu har jag plötsligt fått meddelande om ännu en leverans av bitiba?! Sanden har redan levererats och fått meddelande av PostNord att ett till paket är på väg. Jag antar att det är hennes mat - jag bad dem ju att skicka det i två paket så de kan lämnas utanför dörren istället för att jag behöver vara hemma.

Nu behöver jag inte någon mer mat/sand på ett bra tag om vi säger så. Brukar ju köpa fyra ggr om året som sedan räcker i tre månader.
 
Sitter och funderar på hur man kan annonsera sadlar utomlands. Har en lovatt & ricketts som jag tyvärr måste sälja, men märket är hyfsat ovanligt här i Sverige så sadelmakaren jag pratade med trodde att det kanske skulle få att få mer för den utomlands än här i Sverige. Så skulle vara intressant att testa, men har noll koll på var bästa stället att annonsera är då 😓🫣
 
I morgon ska jag starta dagen relativt tidigt, och har en lång dag med mycket bilkörning, en provridning, och sedan första natten på gården. Det är med andra ord ganska viktigt att jag somnar i tid, vilket är helst ungefär nu.

Men det är också sista fredag kvällen på sommarlovet, vilket gör att ett gäng tonårspojkar har någon sorts högljudd tillställning några hus bort. Jag försöker alltså somna till ljudet av höga, glada målbrottsröster, epadunk, och diverse missnöjda grymtanden från vår "gubbhund" som tror att han är kvarterets polis. Ja, och så mannen som stökar omkring och orsakar diverse ljud.

Det går inget vidare att komma till ro, kan jag avslöja :cautious:
 
Ligger och försöker sova i mitt halvtomma hus. Både hundarna och katterna tycker det är förvillande att komma in där allt är en enda röra. Saknar min säng, gästsängen som jag kommer slänga är 105 cm och jag som vant mig med en continental på 180 har trångt med katterna. Iofs är det alltid trångt med katterna i sängen, men det är lättare att flytta runt på 180 cm än 105. 😹

Hundarna lyckliga att få hoppa ut ur bilen och inspektera tomten, lägenhetslivet får inte många poäng av dem. Hästarna har fått byta hage ikväll och i morgon ska jag köpa mer foder och spån, på torsdag kommer bussen för vidare transport. Blir konstigt att stå inackorderad igen efter att ha skött allt själv i så många år. 😳

Ska lägga ut lite annonser i helgen på bl a ett par byråer och en korgstol. Måste nog hyra förråd för alla prylar jag inte kommer kunna ta med mig till lägenheten. Tror jag har över åtta olika sågar + en massa andra verktyg som jag inte vill sälja. 🙄
 
Borde verkligen gå ner och hämta tvätten. Måste bädda rent innan jag kan gå och lägga mig. Men av någon anledning sitter jag fast och kollar på Forged in Fire - tävling i att smida vapen. Ingen aning om varför jag fastnat för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp